כנס פוד טק של המכללה האקדמית תל חי התקיים (24/6) בהשתתפות בכירי טכנולוגים בתחום המזון בארץ ובעולם ומומחים מובילים בתחום האקדמיה. הכנס התקיים במכללה האקדמית תל חי.

הכנס כלל מושב בנושא “פודטק צומח בצפון” עם שלושה מיזמים של פיתוחי סטודנטים מהחוג למדעי המזון ופיתוחים של חברות פודטק מהגליל העליון:  Blue-Tree, Pigmentiu, NutriLees ,Yemo .
בנוסף לשלושה מושבים שעסקו בחלבון אלטרנטיבי, חומרים מן הטבע לשימוש במזון, ופודטק ותעשיית המזון בשנת הקורונה.

במסגרת הכנס הוצגו סטרטאפים של סטודנטים מהחוג למדעי המזון שכללו פיתוחים כמו: דג סלומון טבעוני, בצק עלים טחינה, בירה קינואה, עוגיות על בסיס קטניות מש במילוי קרם קוקוס, חלב שומשום, פסטה חרובים, וגלידה טבעונית. בנוסף לשלושה מוצרים שפותחו על ידי הסטודנטים בשיתוף חברת סוגת-מלח. פיתוח של מלח אצות שהוא מלח בשילוב של אצות שכוללים חלבון ונוגדי חמצון עם יכולת הפחתה בכמות הנתרן הנדרשת. פיתוח נוסף של  עוגת חומוס בחושה וחטיף צ’יפס מחומוס.

מדבריו של מנכ”ל מכון המחקר מיגל, דוד זגדון בכנס: “בשנת 2019 פרסמה האקדמיה למדעיים הנדסה ורפואה בארה”ב דו”ח שעסק בפריצות דרך לקידום המחקר בתחום המזון והחקלאות עד שנת 2030. בדוח זה מפרטת הועדה הזדמנויות פורצות דרך שיכולות להגדיל באופן דרמטי את יכולות המדע בתחומי  המזון החקלאות:  עידוד מחקרים טרנס דסיפלינרים וגישה מערכתית, שימוש בחיישנים וביו חיישנים לאורך כל שרשרת המזון מהחווה ועד למזלג, שימוש בביג דטה ובינה מלאכותית במזון ובמחקר חקלאי לשם מקסום הידע והתועלת מנתונים הקיימים במאגרי מידע עולמיים. שימוש בגנומיקה לגידול מדויק ולשיפור גנטי של תכונות בעלות חשיבות חקלאית על מנת להגדיל את איכות המזון להאריך את חיי המדף, לשפר את התזונה ולהפחית אובדן ובזבוז מזון. במכון המחקר מיגל ראינו ואימצנו את המגמות הללו ונשמח לשתף פעולה בתחומים אלה”.  

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn