כנס מרצים ייחודי מסוגו  התקיים ב”מוזיאון הטבע בית אושיסקין” . מצבור מרשים של תכנים איכותיים בשילוב הפקה המדגישה את ייחודיות הגליל הביאו להצלחת הכנס.

מדור: הרפתקאות שפרינצ’ק סטריט 310

כתיבה: דיצה גוטמן

 

הרפתקה של ממש ציפתה לי כשהגעתי למוזיאון הטבע בית אושיסקין בפעם הראשונה בחיי. שבת אחת מתישהו בילדותי הייתי שם. אני זוכרת את החוויה היטב ונזכרת במוזיאון הזה בכל פעם שנתקלת במשהו הקשור לאבולוציה. חלפו עשורים ושוב ציפתה לי הרפתקה, הפעם הגעתי להרצות בפני מכובדים במסגרת האקדמיה הבינתחומית הבינלאומית: “הרפתקאות שפרינצ’ק סטריט 310”.

דנה אזולאי ודנה בלאו

 

מוזיאון הטבע בית אושיסקין נמצא בקיבוץ דן בתוך מבנה עתיק אשר שומר במצבו הטבעי. המוזיאון נמצא בלב מדשאה ירוקה, מוצלת בעצים נדיבים, ויש בו מגוון אוספים מיוחדים המלמדים אודות נופה של ארץ הגליל והגולן. במוזיאון מוצגת תערוכה של אוסף וממצאים שנחשפו בחפירות ארכיאולוגיות בתל דן המוקדשת לחיי האדם באזור בתקופת התנ”ך. בנוסף, המוזיאון מהווה בית עבור כנסים בנושאים מגוונים, ומוקרן בו מופע אור קולי על הטבע בסביבה במספר שפות.

לאחרונה חברו יחדיו שתי מרצות גליליות, דנה אזולאי ודנה בלאו, בשיתוף “מעברים אצבע הגליל”, המועצה מבואות חרמון ומועצה האזורית גליל עליון להפקת כנס מרצים ייחודי בעל תוכניה מעניינת במיוחד ב”מוזיאון הטבע בית אושיסקין”.

הכנס נפתח בשעה תשע בבוקר בקבלת פנים ואירוח כיאה לסגנון הגלילי, מוסיקה של הטבע, d.j   על העמדה, וכל טוב מוגש בנדיבות בבופה טרי ומעורר חווית חושים. תחת העצים הנדיבים נצבו עמדות מכירה מיוחדות, כאלה שלא מוצאים בכל מקום, אקסלוסיביות. ובאולם, באולם התרחש כמעט הכל: צחוק לצד רצינות, חדשנות, השכלה, חכמת חיים, כישורים מיוחדים, וניכרה במיוחד אמנות הפרזנטציה לאור מבנה הכנס המוקפד מראש.

בכנס שנמשך עד לשעות הצהריים, הרצו עשרה מרצים בעלי התמחויות, כאשר כל הרצאה נמשכה בין שבע לחמש עשרה דקות, בסגנון טד Ted, . בין המרצים: השחקנית והקומיקאית שרה שמיר, שדרנית הרדיו והיזמת אסנת רובין, מאמנים בעלי התמחויות שונות, ואמנים מתחומים שונים. גם הכותבת, מייסדת “הרפתקאות שפרינצ’ק סטריט 310” היתה שם כדי לבשר את הבשורה: הכל אפשרי.

גוטמן בכנס

 

מרצה נולד

בין ההרצאות הממוקדות והמהנות שנחשפו בכנס, מומלצת במיוחד הרצאתה של שרה שמיר. עם שרה זה תמיד מצחיק. אשפית ההומור סיפרה איך הכל בעצם התחיל, איך הפכה ממספרת סיפורים לשחקנית ולקומיקאית החורשת את המדינה בהופעות ובחודש הבא יוצאת למסע הופעות נוסף בארצות הברית.

כשהגיע תורי להרצות, הסברתי לקהל שמילא את האולם כיצד ניתן בקלות להגשים חלום באמצעות הסלולארי, בדרך שהיא מהנה, יצירתית, דרך אמנות, משחק והרפתקאות. זה באמת קל. זה גם כיף ממש.

הכנס נחתם בהרצאתה המומלצת של אן אלמקייס, הרצאת בונוס נוצצת – פיטנס סטיילינג ולייף סטייל. זו היתה הפעם הראשונה שלה להרצות בפני קהל מכובד. אלמקייס הגיעה מוכנה: מצגת ברורה שמסבירה איך אפשר להיראות טוב יותר באמצעות כלים מעולמה של הסטייליסטית וגורו האפנה במרשתת ובגליל. המצגת מלווה באמצעים ויזואלים, בובה ומדף תלבושות, ואלמקייס מדגימה באמצעותם תשלובות ותלבושות שונות להמחשת העקרונות, הרעיונות וההמלצות המוצגים במקרן. בהרצאתה ניכרים חינניות רבה, מקצועיות ובקיאות, וכך מרצה חדשה נולדת.

אן אלמקייס ודנה אזולאי

 

יצירת מרחב הזדמנויות

את הכנס יזמו והפיקו דנה בלאו ודנה אזולאי.

דנה בלאו, חוגגת החודש 37 קיצים, ממושב בית הלל, נשואה ואמא. בלאו בעלת תואר ראשון בתקשורת, מנחת קבוצות לתהליכי הרזיה בחברת “שומרי משקל” ומאמנת אישית מוסמכת, מפיקה עצמאית מזה שש שנים המתמחה בהפקות וימי כיף לארגונים ולוועדים ברמה ארצית.

צילום: לילך שדה

 

בשנתיים האחרונות בלאו חשפה את סיפורה האישי במסגרת הרצאתה “עוגת הגבינה של חנה” העוסקת בבחירה בחיים בצל ילדות מטלטלת. מתוך כך הפכה בלאו למאמנת ולמדריכה של רבים הרוצים לצאת לאור, תוך יישום כלים ומיומנות שרכשה עם השנים היא מדריכה ומלווה אנשים להישגים.  “כיום, בשלב הזה של חיי, זה הדבר שמרגש אותי: שאני מרגישה שאני מצליחה לקחת אנשים ממצב “נימנע” אל מצב של “הנעה” – מרגש אותי לראות שאנשים מצליחים להתפתח ולהצליח. כל מה שקשור בליווי ובהנחיה, נתינה והעצמה לפתיחת השפע והמימוש העצמי מרגש אותי היום מאוד” אומרת בלאו.

“הכנס נולד מתוך המקום בו אנחנו נמצאים אשר הוא מרכז העולם שלנו. אנחנו נמצאים בסביבה פריפריאלית ולכן חשוב לייצר את ההזדמנויות. בחרתי לערוך את הכנס במוזיאון הטבע בית אוסישקין כדי לבטא את השפע שבגליל, לגרום לאנשים להאמין בעצמם ולהראות שבגליל דברים מיוחדים יכולים לקרות. מעתה ישנה היום בגליל גם ההזדמנות המבוקשת הזאת של כנסים איכותיים בעלי תוכן חדשני ומשמעות” מסבירה בלאו.

אילו שיתופי פעולה יצרתן במסגרת הכנס?

“רתמנו ארגונים כמו “מעברים אצבע הגליל”, וכן את המועצות האזוריות, כצעד ראשון. הזמנו בעלי תפקידים מגוונים כמו מנהלי מחלקות בארגונים, מנהלי משאבי אנוש ורכזי תוכן שונים במטרה לייצר מפגשים אקראים שיניבו שיתופי פעולה חדשים” אומרת בלאו.

דנה אזולאי, מייסדת ויזמת שותפה בכנס, מוסיפה “יצרנו שיתופי פעולה עם אנשי תקשורת בסביבה המקומית ועם מרצים ממגוון תחומים. מבחינתי שיתוף הפעולה המרכזי היה עם ארגון “מעברים אצבע הגליל” שהעניק לנו חבילת תמיכה שאפשרה להנגיש את כנס החשיפה הראשון במחיר מסובסד למשתתפים, בנוסף השקיעו בהוצאות צילום ושיווק לפני הכנס ובמהלכו, קיבלנו ליווי מגב’ שמרית עשור לאורך כל הדרך”.

דנה אזולאי בת 39 מכפר בלום, נשואה ואם לחמישה, מומחית בשיטות ליווי התפתחותי ובניהול מערכות חינוך לגיל הרך, בין השאר הקימה וניהלה את “המרכז לגיל הרך – בייגלה” בבית החאן בקריית שמונה. בנוסף, אזולאי מדריכה ומאמנת הורים, קבוצות וארגונים, מוסמכת לאימון אישי מטעם לשכת המאמנים הבינלאומית ובעליו של הסטודיוD.N.A   לאימון, ליווי ולהדרכה.

הרצאתה החדשה של אזולאי “הקול הפנימי שלה” עוסקת בסיפור חייה ובתובנותיה –

“הערך המוסף בהרצאותיי הוא יצירת חוויה ייחודית” אומרת אזולאי, “מה שאני מביאה כולל תכנית מדויקת המדגישה את ערכי החוויה בהרצאה מתוך סיפור אישי. דרך ההרצאה שלי אני מלמדת אחרים כיצד להרצות ולהיות מרוצים”.

 

“אם אני לא יכולה להגיע לשם, אביא את זה לכאן”

אזולאי מספרת שהרעיון לכנס נולד מתוך ניסיון שחוותה. אזולאי חיפשה כנס מרצים להשתתף בו ומצאה כי כאלה נערכים במרכז הארץ בלבד. מתוך החסר הזה החליטה ליזום את כנס המרצים הגלילי הראשון אשר יפתח הזדמנויות למרצים איכותיים ותיקים לצד מרצים ייחודיים בתחילת דרכם, וחברה לדנה בלאו להפקה משותפת ראשונה מסוגה.

מה הפתיע אותך בכנס?

“הופתעתי ממידת הפרגון ומהרצון להצליח, כולם רצו מאוד להשתתף ולהרצות, זה די הפתיע אותי לראות את המוטיבציה הגבוהה וגם את המיתוג שהצלחנו ליצור תוך תקופה קצרה. לא הופתעתי מההרשמה המוצלחת לכנס, זה היה צפוי לדעתי לאור התכנים המעניינים שמוצגים בצורה מאוד ממוקדת, המותאמת לעולם החדש, בהרצאות בנות שבע עד חמש עשרה דקות”.

“אני חייבת לציין שהכנס היה אחד הדברים המרגשים שיזמתי בחיי, אלו הדברים שמשמחים באמת משום שזכינו לייצר תוצאות עם משמעות. במהלך הכנס ניתן היה לראות שהמשתתפים יצרו קשרים בינם לבין עצמם, ונוצרו שיתופי פעולה חדשים שונים – למעשה, זו אחת ההצלחות הגדולות והגשמת מטרת על” אומרת אזולאי.

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn