יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ויום העצמאות שיערכו השנה (2020), יהיו ללא טקסים, וייאסר על המשפחות השכולות לפקוד את קברי יקיריהם. גם חגיגות יום עצמאות בוטלו לאחר שנחגגו מאז קום המדינה והוחלט על סגר במדינה. משבר הקורונה מחייב להישמע להנחיות משרד הבריאות שאוסרות התקהלות, וטקסים יתקיימו בשידורים ישירים ללא קהל. אנשים מתייחדים עם זכרם של יקיריהם מביתם וללא תמיכה. נאסרה הגעה לבתי העלמין בכדי למנוע התקהלויות. בכדי לעבור ימים אלה בבטחה משטרת ישראל שומרים על בריאות הציבור ומסייעים לתושבים לעבור את משבר הקורונה. 

כתבה מאת דנה אלימלך.

לצורך כך ערכנו ראיון עם מפקד תחנת משטרה קריית שמונה סנ”צ איאד פרג’, שביחד עם שוטרי תחנת קריית שמונה דואגים לבריאות הציבור, ביטחון הציבור, אוכפים את הנחיות משרד הבריאות,ונמצאים בחזית המאבק הלאומי במשבר הקורונה. 

איך נערכתם במשטרת קריית שמונה לקורונה?

“בימי הקורונה אנחנו פועלים בהתאם להנחיות הממשלה ומשרד הבריאות, ואוכפים את נושא הקורונה. התחלנו בהסברה במשך שבועיים, כאשר לא ביצענו אכיפה בזמן זה, ולא רשמנו דוחות. ההסברה עזרה, ומרבית התושבים והעסקים נשמעים להנחיות. בימים של הסגר ובמימונה הייתה היענות מצוינת של התושבים, מלבד חריגות קלות שטופלו, נאכפו, ונרשמו דוחות בהתאם. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, וביום העצמאות, אנחנו נפעל בהתאם להנחיות הממשלה לסגר, ובהתאם להנחיות נפרוס מחסומים של שוטרים בכניסות לעיר: בכניסה הדרומית לעיר, ובכניסה הצפונית בצומת המצודות, כאשר רק מורשים יכולים לעבור. במידת הצורך נאכוף, אך אני מקווה שלא נצטרך לבצע אכיפה. בתוך העיר נוודא שהתושבים נשמעים להנחיות ולא יוצאים החוצה”.

ביצעתם אכיפה של הנחיות משרד הבריאות לאחר ההסברה?

״לאחר ההסברה בוצעה אכיפה וחולקו מאות דוחות, חלקם הגדול לא תושבי העיר, אנשים שהחליטו לא להישמע להנחיות ונסעו בגזרת קריית שמונה”.

האם תאכפו את ההנחיה לעטות מסיכות הגנה?

“בנושא המסיכות עדיין אין קנסות. האזרחים מבינים את המשמעותשל ההנחיות שהן לטובתם ולטובת בריאות משפחתם. מרבית התושבים עם מסיכות ונשמעים להנחיות”.

איך אוכפים את הנחיות משרד הבריאות ומוודאים שהאזרחים בבידוד נשמעים להנחיות

“כיום יש 13 חולים בקורונה, מתוכם שלושה נמצאים פיזית בגזרת קריית שמנה. ומספר מבודדים בית. במשטרה מפקחים על החולים שהם נמצאים בבתים ומקיימים את הנחיות הבידוד”.

סנ”צ פרג’ אומר כי הקשר של משטרת קריית שמונה לקהילה בקריית שמונה הוא מצוין יחד עם הקשר לראש העיר אביחי שטרן, והצוות המקצועי. קשר אישי, גם לראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון בני בן מובחר, ראש מועצה מקומית מטולה דוד אזולאי, וראש מועצה מקומית עג’ר, ראשי הקהילות בעיר, עם קשר לתושבים, ותחושה של משפחתיות שמסייעת לתושבים לשמור על ההנחיות. 

סנ”צ פרג’ אומר כי “אנחנו כאן בשביל האזרחים, לתת שירות לתושבים, להנחות את התושבים, לסייע לכל מי שצריך, ולקשישים. אנחנו מסבירים את ההנחיות לציבור והאזרחים מבינים ההגבלות הן לטובתם. אני שמח שתושבי העיר בקריית שמונה ובפריפריה נשמעים להנחיות ומבינים את המשמעויות. אני מקווה שהתקופה הזאת תחלוף כמה שיותר מהר. אני פונה לתושבים להישמע להוראות הממשלה והנחיות משרד הבריאות, אני מבקש ופונה לתושבים, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וביום העצמאות, לא להעמיד את המשטרה במצב לא נעים ולבצע אכיפה בבתי העלמין, אנחנו נהיה במקומות האלה ונשתדל להסביר ולסייע, אבל אנחנו מבקשים לא ליצור מצב שכולנו לא רוצים להגיע אליו. מאחל חג שמח לכל התושבים ובריאות”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn