למה ברית מילה עושים עם רופא מוהל

השנים חולפות והימים עוברים, אך עם ישראל ממשיך את המסורת שהפכה אותנו למי שאנחנו – היהודים. הברית שנעשתה עם בורא עולם, ברית קדושה וייחודית לעמנו, החקוקה עמוק בלב התרבות שלנו. גם שכיום ישנם אנשים שנמנעים מביצוע ברית המילה, הרי שעדיין, כמעט 100% מעם ישראל מוהל את בניו, וממשיך את המסורת. השינוי שאנחנו כן עדים לו הוא המעבר לביצוע ברית רפואית. כשבוחרים מוהל רופא מומלץ לזכור תמיד שאפילו שעדיין מתבצע שם מהלך שהתינוק לא מאוד מרוצה ממנו – הרי שהוא בידיים טובות, ידיים של רופא מומחה, וכי אפשר להירגע.

לעיתים די בה, בידיעה הזו, כדי להוריד את מפלס הלחץ מההורים בכמה וכמה רמות, ובצדק. מדובר בסופו של דבר בהליך כירורגי לכל דבר ועניין, ואפילו שלא נהוג לבצעו בבית חולים, ואפילו שהוא נעשה כבר דורות על גבי דורות כפי שהוא נעשה, הרי הידיעה שאיש מקצוע עם רקע רפואי הוא זה שמבצע את ההליך, תורמת שקט נפשי להורים, ואפילו לאורחים, ויפה שעה אחת קודם.

חוות דעת נוספת
חוות דעת נוספת

כמה עובדות שכדאי שתדעו על ברית המילה

בין אם כבר מלתם בן אחד או יותר בעבר ובין אם אתם מתקרבים לקראת ברית המילה הראשונה לבן זכר, הרי שיש דברים שכדאי שתדעו על ברית המילה, כי ידע זה כוח, ובמקרה זה מדובר בכוח הרגעה חיוני למדי:

  • ברית המילה היא מנהג יהודי שמבוצע אפילו אם מדובר ביום שבת או באחד מהמועדים. עד כדי כך חשובה המסורת הזו, וביצועה בזמן הנכון, עד כי לא דוחים אותה לכבוד השבת.
  • ישנם מקרים רפואיים בהם חובה לדחות את הברית לגיל מאוחר יותר. מדובר במצבים שונים, שאינם נפוצים, ובכדי לדעת האם התינוק שלכם סובל ממצב שכזה, שעלול לסכן אותו במידה ולא יאותר ולא יטופל, הרי שיש להיוועץ ברופא מומחה, ואם הוא רופא ומוהל גם יחד, הרי שהידע הזה כמובן זמין באמתחתו ומוכן מיד, לכאן או לכאן.
  • אין סיבה שהתינוק שלכם יסבול מכאבים בברית המילה שלו. הברית היא תהליך של חיתוך בבשר החי, וכל חיתוך בבשר החי – כואב. כיום אפשר לוודא כי התינוק שלכם לא סובל מכאבים, וזאת על ידי אלחוש המקום, וביצוע ההליך הכירורגי רק לאחר שהמקום אולחש כך שהתינוק לא ירגיש את הנעשה, ויימנע ממנו סבל מיותר.

כשהמוהל הוא רופא, או הרופא הוא מוהל

אצל ד”ר בנימיני – רופא מוהל שמחזיק גם בניסיון רפואי וגם בניסיון כמוהל, תקבלו גם הסבר מפורט על התהליך, גם בדיקה שהילד שלכם אכן יכול, מבחינה רפואית, לעבור את התהליך, וגם כמובן את הברית עצמה.

חשוב להבין מה הולך להתרחש, וכשאתם משוחחים עם מוהל רופא מומלץ לשאול את כל השאלות ולא להתבייש בדבר. הרופא יענה על כל השאלות בצורה מקצועית, שכן זהו מנהגו כרופא, וכמוהל הוא יבצע את הליך ברית המילה היהודי החשוב כל כך לעמנו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn