יוני אוסרוביץ, אגרונום טוף מרום גולן, משתף אותנו בטיפים שימושיים: כיצד להקים גינת ירק ביתית

 

טרנד הבריאות תופס תאוצה בשנים האחרונות ואיתו גם הקמת גינות הירק והתבלין הביתיות, המאפשרות להכין סלט מירק טרי מהגינה, לטפח גידול תבלינים וחליטות תה איכותיות וטריות במיוחד.

 

מאחר ולא לכל אזרח ישנה חלקת אדמה צמודה לביתו ולכן כיום, החלופות לגידול מנותק מהקרקע, בוודאי כשמדובר בגינת ירק, מאפשרות להפוך גם את המרפסת לגינת ירק ייחודית.

 

 

יוני אוסרוביץ, האגרונום של חברת טוף מרום גולן, מסביר איך תקימו גינת ירק קסומה ומדגיש, כי לשימוש בשתילים ומצעי קרקע איכותיים משמעות רבה להצלחה!

 

  • ראשית, יש לבחור את המיקום. מומלץ להקים את גינת הירק, באזור החשוף לשמש ישירה, תחת כיפת השמיים בגינה או בצמוד למעקה במרפסת, כך שהשתילים יספגו שעות אור ושמש ויתפתחו היטב. כמו כן חשוב שהמיקום יהיה נגיש מבחינת השקיה, קטיף וטיפול בצמחייה.
  • במידה ומדובר באדנית, כדאי לוודא שיש ניקוז למים כנדרש. בנוסף, יש להשתמש במצע קרקע המותאם לגידול. בחברת ‘טוף מרום גולן’ מייצרים מצעי קרקע המותאמים לגידולים ספציפיים. במידה וקיימת גינה, מומלץ לנקותה היטב מלכלוך, אבנים וצמחייה ולהוסיף לקרקע דשן אורגני (קומפוסט) המהווה “מזון” לצמחים. המינון הנכון הינו 25 ליטר קומפוסט לכל 2 מ”ר. גם באדנית וגם בגינה מומלץ לשלב תערובת איכותית המותאמת לגידול, שתעשיר מאוד את הקרקע ותשפר משמעותית את התוצרת. את הקומפוסט יש להצניע בעומק 10 ס”מ לפחות.
  • בשלב הבא מתחחים את הקרקע, לעבד את האדמה באמצעות מגרפה או את חפירה, דבר אשר יאוורר את הקרקע ויסייע לניקוז מים.
  • כדאי ליצור מעין הגבהה, לאזור המיועד לשתילה בקרקע, בכדי להעניק יותר שטח לשורשי הצמח ולמנוע מהם להירקב, בשל יצירת ניקוז מים אופטימלי. אם מוסיפים קומפוסט הוא כבר ייצר את אפקט הגבהת הערוגה.
  • זה הזמן לבקר במשתלות ולהביא לגינה המוכנה- נענע, מליסה, חסה, רוקט, כוסברה, סלרי, פטרוזיליה, בצל ירוק, מנגולד, רוזמרין, שיבא ועוד.
  • מבחינת ההשקיה, הדרך הקלה והאידיאלית ביותר הינה באמצעות פריסת מערכת השקיה, כך כל צמח וירק יקבל את כמות המים לה הוא זקוק ונחסכות כמויות גדולות של מים. אך ניתן לבצע זאת גם באופן ידני.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn