יום הבריאות לעובדי העירייה הוא ביוזמה של סגן ראש העיר מישל בן שימול, חפציבה ספירט אקטיביסטית בתחום הבריאות, ציפי כהן מנהלת מחוז צפון של קופת חולים מכבי, שייצרו תכנית ממוקדת בריאות לטובת העובדים. התכנית בהמשך תתמקד גם בתושבים בקריית שמונה.

כתבה מאת דנה אלימלך.

השבוע התקיים יום בריאות לעובדי עיריית קריית שמונה כחלק מהמערך של תחום הבריאות מתוך ההבנה כי בפעילות לקידום תחום הבריאות צריכים לעסוק בנושאים שלא מדוברים בבריאות. עובדיםשהם בריאים יהיו עובדים טובים, ייצרו תפוקה טובה, עם בריאות טובה, והתייחסות גם לנפש. התכנית התחילה עם עובדי העירייה אך בעתיד תתרחב לכלל האוכלוסייה ותושבי קריית שמונה.

המימון לפעילות נעשה על ידי קופת חולים מכבי שמבוסס על שיתוף פעולה עם העירייה שתרמה את אולם הספורט העירוני לעריכת יום הבריאות. בקופת חולים מכבי הביאו מרצים, תכנים מעשירים, ארוחות, והפעלות לרווחת העובדים. הפעילות הייתה במסגרת שעות העבודה, לעובדים שולמו שעות העבודה בכדי שיפנו זמן למען עצמם. ביום הבריאות השתתפו כ – 120 עובדי העירייה.

בפתיחה של יום הבריאות עובדי העירייה התכבדו בבופה בוקר עשיר ובריא, גבינות, ירקות , טונה, גרנולה, מוזלי, פירות, ירקות בורגול, עמדת קפה ותה ועוד מגוון מאכלי בריאות. הפעילות נעשתה בכלים שהם רב פעמיים, וכלים מתכלים, בכדי לתת התייחסות גם בנושא הזה. המקום חולק לתחנות ועמדות מידע לרווחת העובדים.

בוקר הבריאות כלל סדנאות שיאצו, לאכול בריא בעבודה, סדנאות של הכנת ארוחת צהריים בריאה, בכדי שעובדים ילמדו איך להכין את ארוחת הבריאות. בנוסף לסדנאות בתחומי גמילה מעישון, תוספי תזונה, טיפולים אלטרנטיביים, טרום סכרת, סדנת BMI, סדנא להשפעות והפרעות שינה במעגל העבודה. “שמחנו לראות את שיתוף הפעולה המלא של העובדים שלקחו חלק בכל התחנות” אומרת חפציבה ומסבירה כי בסדנאות לימדו את העבדים טכניקות איך לשחרר את הגוף בזמן העבודה, כיוון שמרבית האנשים שעובדים, הם יושבים הרבה זה משפיע על הגוף, טכניקות להזרים את הדם, והתמודדות עם עייפות בעבודה“.

חפציבה אומרת כי המיזם הגיע ממקום של איך לתרום לעובד ולתת לו הרגשה שרואים אותו, שמבינים כמה בריאות הגוף והנפש חשובה , שעובדים יגיעו לעבודה ויהיו יעילים . העובדים צריכים לקבל טכניקות לעשות את עבודתם, כיוון שעבודתם כרוכה בישיבה מרובה, עבודה שדורשת מאמץ, התמודדות מול אנשים. דבר זה יוצר עייפות ושחיקה. ובשביל למנוע את העייפות והשחיקה של העובדים, נדרש תת להם טכניקות בריאותיות גם ברמת הנפש, איך להזרים מידע לגוף שלנו, כי גוף ונפש החיבור תמיד טוב. עובד שיש לו בריאות טובה יותר תהיה לו יותר אנרגיה, ויותר מוטיבציה להשקיע במקום העבודה.

ציפי כהן מנהלת מחוז צפון קופת חולים מכבי: “אנחנו יוצאים עם תכניות בריאות לכלל האוכלוסייה מגיל לידה עד גיל הזהב. התרומה של קופת חולים מכבי לקהילה היא בעזרת תכנים, ידע, במניעה,וקידום בריאות לכלל האוכלוסייה. האג’נדה שלי זה בשלוש שנים האחרונות היא לעשות שיתופי פעולה, ובמיוחד בקריית שמונה. אנחנו רוצים לייצר הזדמנויות למען הקהילה בתחום הבריאות”.

סגן ראש העיר מישל בן שימול ומחזיק בתיק הבריאות: “בחודשים האחרונים אנחנו נמצאים בקשר עם כל קופות החולים בעיר. מתבצעות פגישות עם נציגים של הקופות על מנת לשפר את הרפואה המקצועית, ורפואת החירום בעיר ובאזור. כחלק מהבחינה של הדברים אנחנו עושים שיתוף פעולה ואיגום משאבים בין כלל הקופות. הצענו לקופת חולים מכבי לעשות יום חשיפה ברמת הבריאות לעובדי העירייה, מתוך הבנה שבריאות מתחילה קודם כל במודעות וחשיפה אליה. וכחלק מהראיה הרחבה שלנו גם בהקשר של עובדי העירייה,מצאנו לנכון שהוא מעבר לעבודה הרגילה של העובד ברשות, וכי נדרש להעשיר את העובד בדברים נוספים מעבר לעבודה. כיוון שאני מחזיק בתחום הבריאות קידמתי את יום הבריאות”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn