צילום: דוברות מד”א

מגן דוד אדום יפעיל מאות עמדות הדרכה לביצוע פעולות החייאה ושימוש במפעם (דפיברילטור)

השבוע (שלישי 21.2), יקיימו מפעל הפיס, מגן דוד אדום ומרכז השלטון המקומי מיזם מודעות לאומי תחת הכותרת “שמים לב”, במסגרתו יציב מד”א למעלה מ-200 עמדות הסברה והדרכה ברחבי הארץ. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ילמדו את הציבור הרחב כיצד לנקוט פעולות מצילות חיים הכוללות שימוש במפעם – במקרה של דום לב בסביבתנו הקרובה.

במד״א קוראים לציבור הרחב להגיע לעמדות הפרוסות ברחבי הארץ וללמוד כיצד מצילים חיים – פרטים על העמדות שיפרסו ברחבי הארץ https://www.mdais.org/news/defibrillator-day-210223

לדף המיזם https://www.mdadefi.org מצילים חיים ב-3 צעדים פשוטים: התקשרו מיד 101, בצעו לחיצות חזה וחברו את המפעם (דפיברילטור)

צילום: דוברות מד”א

שוק חשמלי מציל חיים: אירינה התמוטטה וקיבלה דום לב ברחוב – וניצלה בזכות המפעם (דפיברילטור)

לפני מספר שבועות, אירינה קוגן (64) מקצרין בדרך הביתה – כשלפתע לקתה בדום לב והתמוטטה ברחוב. עוברי אורח חייגו למוקד 101 של מגן דוד אדום, שם הדריכו אותם כיצד לבצע עיסויים והזניקו למקום כונני מד”א וניידת טיפול נמרץ. בתוך רגעים בודדים הגיעו למקום חובשים בכירים במד”א ירוחם קנטמן ואביב כץ.

ירוחם ואביב החלו מיד בעיסויים ופעולות החייאה מאומצות שכללו מתן שוק חשמלי באמצעות המפעם (דפיברילטור) ויחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ, הפראמדיק חוסאם עמאשה והחובשת הבכירה במד”א איבון פריימן לוין שהגיעו דקות לאחר מכן נלחמו על חייה.

בזכות פעולות ההחייאה המהירות והשימוש במפעם למתן שוק חשמלי – ליבה של אירינה שב לפעום והיא פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים זיו להמשך טיפול והתאוששות. שם – כעבור ימים ספורים, התעוררה אירינה, מבולבלת ממה שאירע אך ללא נזק נוירולוגי. כשהבינה את גודל הנס ואת הדרך בה צוותי מד”א נלחמו על חייה – התעקשה אירינה להגיע לתחנת מד”א בקצרין כשהיא עומדת על הרגליים עם חיוך גדול – על מנת להודות לצוות מד״א באופן אישי.

חובש בכיר במד”א, אביב כץ: “באותו היום הייתי במרכז המסחרי בקצרין וקיבלתי קריאה לאירוע שנמצא ממש מאות מטרים ממני. אירינה שכבה מחוסרת הכרה על הרצפה ומיד הוצאתי את המפעם והתחלתי בטיפול מציל חיים שכלל מתן שוק חשמלי. רגעים ספורים לאחר מכן, צוות הניידת הטיפול נמרץ הצטרף אליי ויחד הצלחנו להחזיר לאירינה את הדופק. פעם אחר פעם אנו עדים לכוח האדיר של מכשיר המפעם. התרגשתי מאוד לפגוש את אירינה, הפעם כשהיא עומדת על הרגלים בתחנת מד”א. זה רגע שלא אשכח, זה סיפוק אדיר שלא תמיד אנחנו זוכים לו והוא נותן את הכוח להמשיך. רגע כזה מכניס משמעות לתפקיד ולמקצוע שלי”.

פראמדיק מד”א חוסאם עמאשה: “כשהגענו למקום, אביב וירוחם כבר היו בעיצומן של פעולות החייאה מאומצות. לאחר מכת החשמל לשמחתנו הגדולה ליבה של אירינה חזר לפעום ופינינו אותה לבית החולים להמשך טיפול. שמרתי על קשר עם המשפחה והסיפור של אירינה נכנס לי ללב. ביקרתי אותה בבית החולים, כשהייתה בהכרה מלאה וכשנפגשנו שנינו התרגשנו מאוד. בסוף השבוע היא גם ביקשה להגיע לתחנת מד”א ופגשה את אנשי הצוות הנוספים. אירינה קיבלה חיים חדשים בזכות המפעם.”

בסיום המפגש העניקה אירינה קוגן מכתב אישי לצוות מד״א שטיפל בה, ובו כתבה: “אנחנו רוצים להודות לכם מקרב לב, על כך שטיפלתם במסירות ובמקצועית רבה. כל המציל נפגש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. דרכינו נפגשו במקרה מאוד מצער אך עם סוף מאוד שמח, תודה ענקית לכם!”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn