עונת הרחצה תפתח מחר (רביעי ) ובמגן דוד אדום ערוכים בחופי הכנרת להענקת טיפול רפואי מקיף ומהיר, בשלל אמצעים, בהם סירת הים-בולנס של מד”א, מסוק מד”א, אופנועים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ורכבי שטח 4X4. בעונת הרחצה הקודמת, החובשים והפראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ל-53 בני אדם בכנרת ובחופיה, בהם צעיר כבן 19 שטבע למוות, שבעה בני אדם נוספים שנמשו מהמים במצב קל וזאת בנוסף לעשרות חולים ופצועים נוספים שטופלו ע”י צוותי מד”א בחופי הכנרת.

צילומים: דוברות מד”א

כחלק מהערכות מד”א לעונת הרחצה, מפעיל הארגון בכנרת את סירת הים-בולנס, הראשונה מסוגה בארץ, אשר הושקה בשנה שעברה ופועלת על מנת לסייע בעת מקרי חירום רפואיים בימה ומקצרת את זמן ההגעה של הצוותים הרפואיים גם לאירועים בחופים. ביכולתה של הסירה הייחודית להגיע אל כל נקודה בחופי הכינרת, מבלי לעגון במזח. כך, היא יכולה להעניק שירות רפואי מהיר, יעיל ונרחב בחופי הכנרת ובסביבתה.

סירת הים-בולנס של מד”א מאפשרת הענקת טיפול רפואי בתוך המים עצמם, בין היתר במקרים של חבלות וטביעות. בזכות יעילות ומהירות הסירה, נחסכות דקות קריטיות, לעומת מקרים בהם הנפגע מקבל טיפול רפואי רק בהגיעו לחוף.

יו”ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום: “אזרחי ישראל משוועים להגיע לחופי הכינרת, בהם הכניסה ללא תשלום, חופשה זולה, עממית ומהנה. נערכנו עם תכנית סדורה על פי ‘התו הסגול’ לחופי הכינרת ותפעולם, בהתאם להנחיות משרדי הפנים והבריאות ואנו מקווים, כי הציבור יהיה קשוב להנחיות שהוא מכיר כבר מתחומים אחרים בחיינו בתקופה האחרונה ויתקיים שיתוף פעולה בין צוותי החוף לבין הקהל. אני מודה למשטרת ישראל ולמד”א על שיתוף הפעולה ההדוק לקראת עונה מאתגרת ומאחל לכולנו עונת רחצה טובה ובטוחה”.

מנהל מרחב ירדן במד”א, אורן אביטן: “כבכל שנה נערכנו מבעוד מועד באופן נרחב ומקצועי על מנת לאבטח רפואית את רבבות הישראלים הצפויים להגיע בחודשי הקיץ לחופי הרחצה ולאתרי הנופש סביב הכנרת. אני מודה למר עידן גרינבאום על שיתוף הפעולה עם מועצה אזורית עמק הירדן ואיגוד ערים כנרת. מד”א כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ימשיך לעשות הכל מנת לקצר את זמני התגובה ולהציל חיים מהים, מהאוויר ומהיבשה. אנו מאחלים לקיץ בטוח ומהנה ומבקשים מהציבור – שימרו על ההנחיות ונקטו באמצעי זהירות, כדי לסיימו בשלום”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn