בפתיחת אירועי יום העצמאות למדינת ישראל באמפי פארק הזהב בקריית שמונה ייערך טקס הדלקת משואות. השנה משיאי המשואות מייצגים קהילות וארגונים התורמים לביטחונה, פיתוחה, חיזוקה והעצמתה של קריית שמונה ומדינת ישראל.

 שמות הארגונים והקהילות שלכבודם נדליק משואות: הוטרנים, מייסדי העיר, קהילת צד”ל, ארגונים בינלאומיים ויהדות התפוצות וכוחות הביטחון: צה”ל לוחמי האש, משטרת קריית שמונה.

 משואה לתפארת כוחות הביטחון:

סנ”צ איאד פרג’

סנ”צ איאד פרג’ – מפקד משטרת קריית שמונה: איאד פרג’ נולד בכפר ינוח בשנת 1967, נשוי ואב לארבעה. בשירותו הצבאי שירת בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים. התגייס למשטרת ישראל בשנת 1994 ושירת במגוון רב של תפקידים במערך המודיעין והחקירות של משטרת ישראל. בשנת 2016 קיבל את הפיקוד על תחנת המשטרה בקריית שמונה. איאד פרג’ קצין מוערך במשטרת ישראל. בתקופתו כמפקד התחנה המקומית עומד איאד ביעדי הארגון בדגש על פיתוח תהליכים לחיזוק הקשר הקהילתי תוך שילוב פרויקטים חברתיים רבים. תחנת המשטרה בקריית שמונה זוכה לאמון רב בקרב התושבים ובסקר האחרון העניקו התושבים ציון גבוהה מאוד על תיפקוד המשטרה.

 דוד ממן – לוחם אש: נולד בשנת 1964, נשוי לסילביה ולהם 3 ילדים. בשנת 1982 התגייס ממן לשירות קרבי בחיל ההנדסה. בשנת 1988 הצטרף למערך לוחמי האש בקריית שמונה והשתתף במבצעי “ענבי זעם”, “דין וחשבון” ומלחמת לבנון השניה. משמש כיום כמנהל משמרת ופעיל למען הקהילה בעיר בעיקר בבית המייסדים בקריית שמונה.

נציג צה”ל – אביב אוחיון בנם של יפעת ומאיר מקריית שמונה נולד בשנת 1997 ולמד בבתי הספר יצחק הנשיא ודנציגר בעיר. התגייס בשנת 2016 לצה”ל וסיים קורס מ”כים בהצטיינות יתרה. לאחר מכן סיים מסלול קצונה וכיום משרת בהנדסה קרבית כקצין ההנדסה של חטיבה 300 בדרגת סגן.לפני כחצי שנה נפצע קשה במהלך תרגיל צבאי ועד היום הוא בעיצומו של הליך שיקום ממושך. למרות זאת החליט לחזור לצבא ולחטיבה ולשרת את המדינה.

על כל אלה ועוד ישיאו סנ”צ איאד פרג’, רב רש”ף דוד ממן, וסגן אביב אוחיון, משואה לתפארת כוחות הביטחון, לתפארת קריית שמונה ולתפארת מדינת ישראל.

משואה לתפארת ארגון הווטרנים

מיכאל גרצברג נולד בשנת 1925 בחרסון. התגייס בשנת 1942 לצבא האדום ובמהלך שירותי הצבאי יצא עם כוחותיו למתקפה נגד יפן. על השתתפות ברב זה זכה במספר רב של מדליות. בשנת 1990 עלה ארצה למדינת ישראל ומאז ועד היום מתגורר בקריית שמונה, חבר פעיל בארגון יוצאי מלחמת העולם השניה ומקיים הרצאות בפני הדור הצעיר.

מיכאל גרצברג

 

 רויזמן זלמן נולד בשנת 1923 בעיר קירובוגראד. בשנת 1941 התגייס לצבא הרוסי, סיים קורס קצינים והיווה דוגמא ומופת לחייליו. במהלך אחד הקרבות, נפצע זלמן באורח קשה, איבד את מאור עינייו באופן זמני ולאחר החלמתו חזר לשרת בצבא כלוחם וקיבל מדליות רבות על גבורתו. בשנת 1998 עלה לארץ ישראל ומתגורר בקריית שמונה. כיום חבר בארגון הנכים של מלחמת העולם השניה ומרצה לתלמידי העיר על המלחמה.

 על כל אלה ועוד ישיאו מיכאל גרצברג וזלמן רויזמן, משואה לתפארת קהילת הווטרנים בקריית שמונה ולתפארת מדינת ישראל.

משואה לתפארת מייסדי העיר קריית שמונה:

אליהו שמואלי נולד בשנת 1926. עלה לישראל בשנת 1950 ושנה לאחר מכן נשא לאשה את אסתר זיכרונה לברכה. שירת את הציבור שנים רבות כמזכיר אגודת פועלי הבניין וכמנהל מועדון הגיל השלישי במועצת הפועלים. התנדב שנים רבות בקופת חולים, בביטוח לאומי וכיום בגיל 92 עדיין מתנדב במועצת הפועלים. לאליהו 7 ילדים, 17 נכדים ו-16 נינים.

סימי ואייזיק כהן

 

 אייזיק יליד 1934 וסימי ילידת 1938 נולדו במרוקו והכירו בשנת 1958 בבריכה הקטנה בקריית שמונה, שם שימש  אייזיק מציל בכיר ומאז נקרא בפי כל “המציל המילוגי של קריית שמונה”. במהלך כל שנות עבודתו הציל אייזיק למעלה מ-1,000 ילדים ותושבים מטביעה.

בשנת 1959 התחתנו בני הזוג כהן והקימו בית לתפארת בקריית שמונה. לבני הזוג כהן 4 ילדים, 15 נכדים ו-16 נינים.

אייזיק היה בעברו ספורטאי מצטיין וזכה להוקרה והערכה על עבודתו המסורה כמציל מצטיין. סימי פעילה בקהילה ומתנדבת עד היום, יותר מ-40 שנה, בבית החייל בקריית שמונה וסועדת את בעלה.

 על כל אלה ועוד ישיאו אליהו שמואלי ובני הזוג סימי ואייזיק כהן, משואה לתפארת מייסדי העיר קריית שמונה ולתפארת מדינת ישראל.

משואה לתפארת קהילת צד”ל:

אדגר אמין נולד בשנת 1995 בג’זין שבלבנון. בשנת 2000 לאחר נסיגת צה”ל מלבנון, עבר להתגורר עם משפחתו בקריית שמונה. בתקופת לימודיו בבית הספר התיכון, התנדב אתגר במד”א וסייע להצלת חיים. בסיום לימודיו, התנדב לשירות לאומי. כיום אתגר בשנתו השלישית כסטודנט ללימודי מדעי החברה במכללת תל חי. בימים אלה, יחד עם חבריו, עומל אתגר על הקמת ארגון צעירי צד”ל בקריית שמונה במטרה לסייע לדור השני של אנשי צד”ל בעיר ובמדינה.

 על כל אלה ועוד ישיא אתגר אמין, משואה לתפארת קהילת צד”ל בקריית שמונה ולתפארת מדינת ישראל.

משואה לתפארת הארגונים הבינלאומיים ויהדות התפוצות:

חניתא אטיאס קידר. נולדה בשנת 1930 במקנס שבמרוקו. מאז עלייתה לישראל הינה פעילה חברתית מובילה למען עם ישראל בכל וקריית שמונה בפרט. ב-2003 קיבלה חניתא את אות יקירת העיר על פועלה למען בית החייל ולמען קידום החינוך והרווחה בעיר. חניתא מרכזת עד היום את הסקטור האירופאי ידידי חיילי צה”ל וידידי בית החייל בקריית שמונה ועושה זאת בהתנדבות. לאחרונה גייסה חניתא כ-160 אלף שקלים לטובת מלגות לבני קריית שמונה.

על כל אלה ועוד תשיא חניתא אטיאס קידר, משואה על חיזוק הקשרים עם הארגונים הבינלאומיים ויהודי התפוצות לתפארת קריית שמונה ולתפארת מדינת ישראל.

ראש העיר עו”ד אביחי שטרן: “מברך את הקהילות ,הארגונים ואת נציגיהם שישיאו משואה בערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל בבימת החגיגות המרכזית באמפי פארק הזהב בקריית שמונה בסימן 70 שנה לעירנו. מדובר בארגונים וקהילות שתורמים רבות לעיר קריית שמונה, לפיתוחה, שיגשוגה  ורווחת תושביה. כבוד הוא לנו להוקיר ולהעריך את פועלם של קהילות וארגונים אלו אשר עושים רבות למען מדינת ישראל וקריית שמונה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn