הסוף לבירוקרטיה: החל מה-1 בספטמבר, מד”א יטפל בהסדר התשלומים מול קופות החולים כללית ומכבי ללא מעורבות המטופל עצמו.

 

 

במד”א עושים שינוי בתחום גביית התשלום ממטופלים המקבלים שירות. כידוע, עד כה קיבל כל מטופל התחייבות לתשלום כבר במעמד הפינוי, ולכן, במקרים רבים לא זכרו המטופלים שיש לטפל בביצוע התשלום אל מול קופת חולים, צה”ל, ביטוח לאומי או לשלם בעצמם את הסכום הנדרש, במידה ואין לו כיסוי מגורם מבטח אחר.

 

החל מה-1 בספטמבר, לא יקבלו עוד המפונים את טופס ההתחייבות במעמד הפינוי. את ההתחייבות תפיק מד”א מיד לאחר הפינוי, ולקוחות קופות החולים כללית ומכבי ייהנו כבר מתאריך זה מטיפול ישיר של מד”א אל מול קופת החולים, מבלי שהמטופל יצטרך לעסוק בזה כלל.

 

מד”א תבצע את הליך החיוב ישירות מול שתי קופות החולים, וללא מעורבות של המטופל עצמו. במידה ויימצא על ידי קופת החולים כי המטופל אינו זכאי לכיסוי עלות הפינוי על ידה, יעביר מד”א דרישת תשלום והסבר בנושא למטופל עצמו.

 

ממד”א מבהירים כי בשלב זה יפעל ההסדר בקופות החולים מכבי וכללית בלבד, אשר בהן מבוטחים כ-85% מהאוכלוסייה. לקוחות לאומית ומאוחדת, יקבלו את ההתחייבות בדואר מספר ימים לאחר הפינוי, ויצטרכו להעביר את ההתחייבות לטיפול קופת החולים. עם זאת, במד”א מוסרים כי הם נמצאים בימים אלה על סף חתימת הסכם עם הנהלות שתי קופות החולים (לאומית ומאוחדת) במטרה להקל גם על מטופלים אלה ולמנוע טרטור של החולה בין גופים שונים.

 

חדשות טובות גם עבור החיילים. מד”ט יטפל בהתחייבות ישירות מול צה”ל ובכך ייחסך מהחיילים הצורך לטפל בתשלום בתוך יחידות הצבא.

 

במד”א מדגישים, כי גם במקרה של טיפול ללא פינוי, אשר חלה בו חובת התשלום על המטופל עצמו, תישלח ההתחייבות אל כתובת המטופל מספר ימים לאחר מכן.

 

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “מד”א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מבקש להקל ככל הניתן על אזרחי ישראל הזקוקים לסיוע רפואי ועל כן אנו משיקים בימים אלה את מהפכת התשלומים בארגון.  לרוב, פוגש הציבור את כוחות מד”א באירועים חריגים ונושא התשלום הוא מעמסה מיותרת עבורם במעמד זה. על כן, פעלנו להסדרת הנושא ישירות אל מול קופות החולים. אני מאמין כי יש להמשיך ולהקל על הציבור ככל הניתן ומד”א ימשיך לפעול לטובת הנושא גם בעתיד. המהפכה החשובה הזו לא הייתה מתאפשרת לולא סיועם של רבים, ובראשם שר הבריאות, הרב ליצמן וצוות משרדו, ויחד נמשיך לפעול כדי להקל על אזרחי ישראל”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn