מה את צריכה לדעת על ביופסיה בשדיים? 

-כתבה פרסומית-

אחד מהמצבים המלחיצים ביותר עבור אישה הינו מצב שבו הרופא המטפל מאבחן בעיה כלשהי בשד. זו יכולה להיות בעיה מינורית אך זו גם עלולה להתגלות בעיה מורכבת יותר, כמו סרטן על סוגיו השונים.

לא אחת אבחון של בעיות כאלה מתחיל בבדיקה גופנית או בממוגרפיה, אך לא תמיד ניתן להגיע לאבחנה סופית בצורות כאלה. לכן חשוב לדעת שקיימת גם האפשרות של ביופסיה בשדיים, שכן ביופסיה שנעשית בשדיים תאפשר להבין במה דברים באמת אמורים.

כפי שקורה לגבי כל ביופסיה אחרת, גם כאשר מדברים על ביופסיה שעושים בשדיים, מדברים על בדיקה פולשנית. לכן, מטבע הדברים, יש בה גם סיכונים מסוימים, שכן כל פעולה פולשנית לגוף מהווה סיכון. יחד עם זאת, ברוב המקרים הסיכונים הינם מינוריים ולכן בהחלט אפשר לקחת בחשבון את ביצוע הבדיקה הזאת בעת הצורך. 

האם צריך להתכונן בדרך מיוחדת לקראת ביופסיה בשדיים? 

אם גם במקרה שלך הרופא המליץ לבצע ביופסיה בשדיים, טבעי שיהיו לך לא מעט שאלות. למשל, האם יש הכנות מיוחדות שאת צריכה לעשות? ברוב המקרים זה תלוי בסוג הביופסיה שמתבצעת. למשל, אם מדובר על ביופסיה שעושים בשד בצורת FNA, הרי שמזריקים חומר מרדים לאזור שממנו תילקח הדגימה.

לעומת זאת, במקרים שבהם הביופסיה תהיה פתוחה יהיה צורך בהרדמה מלאה, צום וכדומה. אם חשבת לרגע לוותר על הביופסיה למרות המלצותיו של הרופא, כדאי לדעת שזה לא מומלץ.

אומנם זה נכון שלא מדובר על פרוצדורה נעימה, ועלול להיות שהתשובה שתתקבל לא תמצא חן בעינייך, אך חשוב לזכור: גילוי מוקדם מציל חיים. היום זו כבר לא רק סיסמא, שכן נשים רבות יכולות להעיד על כך שגילוי מוקדם, בין אם הוא נעשה בעזרת ביופסיה בשדיים, ובין אם הוא נעשה בכל דרך אחרת, הציל את חייהן. 

בחירת הרופא המטפל 

בין אם ברור לך שיש בעיה כלשהי ובין אם את רוצה לעשות בדיקות שגרתיות, חשוב מאוד שתבדקי באיזה רופא את בוחרת. זה נכון שיש הרבה מאוד רופאים מומחים בכירורגיית שד, שכן יש דרישה לאנשי מקצוע כאלה, אך בפועל, רק חלק מהם יתאימו לך.

מעבר לעובדה שהרופא שאליו את פונה צריך להיות כמה שיותר מקצועי, הוא גם צריך להיות אדם אדיב, סובלני ונעים. סביר להניח שאת נמצאת בנקודה מורכבת מאוד בחייך ושאת דואגת. לכן, אם יש לך אפשרות לבחור רופא שהוא גם אנושי, מה פתאום שתוותרי על כך?

לצורך כך כדאי יהיה לבדוק כמה שיותר פרטים מראש אודות הרופא שאליו חשבת לפנות. למשל, האם הוא מקצועי? ומה חושבות עליו המטופלות האחרות שלו? עד כמה הוא באמת זמין למטופלות ועד כמה הוא עונה בצורה אדיבה על כל שאלה? רצוי לברר כמה שיותר פרטים מראש וכך לבחור את הרופא שעליו תרגישי שאת יכולה לסמוך. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn