אחד האתגרים הגדולים איתם מתמודדים גופים מוניציפאליים כעיריות ומועצות הוא זיהוי הצרכים של התושבים, והתאמת מענה הולם עבורם. כדי לעשות זאת בצורה יעילה, שתשקף צרכים אמיתיים, כדאי מאוד לשמוע את קולם של התושבים.

צילום: משרד המדע והטכנולוגיה.

איך עושים זאת? בדיוק לשם כך הוחלט במועצה אזורית הגליל העליון לעשות שימוש ניסיוני בתוכנה מתקדמת של חברת ‘תובנות’. התוכנה, שמבוססת על בינה מלאכותית, מאפשרת לשאול את הציבור שאלות ולבסס תובנות של חוכמת ההמונים על התשובות.

עידית חמל, מנכ”לית המועצה: “הקהילה שלנו חשובה לכם? חושבים שיש לכם רעיונות טובים? רוצים לקחת חלק בהחלטות שישפיעו על החיים שלכם? החלטות בנושאי חינוך, בריאות, רווחה, תרבות? במהלך החודשים הקרובים יעלו לאתר המועצה שאלות במגוון תחומים, והתושבים יוזמנו להיכנס ולענות עליהן. התשובות יתורגמו לתובנות שיסייעו לגופים הרלוונטיים להבין את הצרכים האמיתיים של התושבים בתחומים השונים, ולהתאים בעבורם מענים. אני קוראת לכולם להשתתף, להתנסות בתוכנה, להביע את דעתם ולהשפיע.

ד”ר גל אלון, מייסד “תובנות”: “התוכנה שלנו מאפשרת לשתף קהלים שונים בחשיבה, באופן המאפשר לארגונים להיות ממוקדים בצרכי האזרחים, הלקוחות או העובדים שלהם. החברה פיתחה פלטפורמה לניהול אתרי התייעצות, אשר סייעה לארגונים כמו האו”ם, ממשלת ארצות הברית, צה”ל ומשרד החינוך לדבר עם קהלי היעד שלהם. באמצעות אתרי ההתייעצות של ‘תובנות’, הצליחו למעלה מ-100 ארגונים לשתף כמיליון איש בכ-1,000 החלטות: באו”ם גיבשו אסטרטגיית התנדבות על בסיס עצותיהם של אלפי מתנדבים; בממשל האמריקני שינו את אופן הוצאת הדרכונים על סמך ייעוץ מאזרחים; ובמשרד החינוך גיבשו מדדים להצלחת בתי ספר בשיתוף אלפי מנהלים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn