המרכז יעניק שירותים וטיפולים חדשים עבור קטינים מכל איזור הגליל העליון ורמת הגולן.

“המרכז החדש יביא לצפון שיטות טיפול מתקדמות בתחום הטיפול בילדים ובני-נוער הנפגעים

 

שירי פריאנט

 

מרכז טיפולי חדש יושק בחצור הגלילית אשר יעניק שירותים לילדים ובני נוער נפגעי תקיפה מינית. מדובר במרכז שכבר היה קיים ופעיל, אך לאחרונה זכתה עמותת “יעדים לצפון” במכרז להפעלתו. המרכז החדש, “כרם גליל גולן”, ייחנך באופן רשמי בחודש אפריל והוא יופעל על ידי העמותה, מייסודה של קרן רש”י. כתוצאה מכך, במקום ינתנו שירותים חדשים, שלא ניתנו עד היום, על ידי אנשי צוות חדשים.

 

המרכז ייחנך באופן רשמי בטקס פומבי אשר ייערך ב-5 לאפריל, בהשתתפות ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה, המפקחת הארצית על מרכזי הטיפול בקטינים נפגעי תקיפה מינית איזבל סרי לוי, המפקחת על שירות ילד ונוער במחוז הצפון דליה סיני, המפקחת המחוזית על נפגעי עבירה קטינים והמפקחת על מרכז גליל-גולן סיגל בירן, מנכ”ל קרן רש”י מאיר אלמליח, ויו”ר עמותת יעדים לצפון עיבל  גלעדי.

 

השירותים שיעניק המרכז יתמקדו בשלושה תחומים: איתור ילדים נפגעים ומניעת פגיעות מתמשכות נוספות; טיפול רגשי לנפגע ולבני משפחתו, והכשרת אנשי מקצוע במגוון תחומים להתערבות ראשונית ולטיפול בילדים נפגעים. כל זאת, תוך בניית תכניות טיפול רב-תחומיות, בשיתוף מערכות החינוך, הרווחה והבריאות ברשויות המקומיות בצפון.

 

רן ירון מקרן רש”י אומר כי על פי ההערכות, המרכז אמור לתת מענה לכ-100 קטינים בשנה שעברו התעללות מינית. “עם זאת, ההנחה היא שעל כל 100 מקרים מדווחים, יש עוד מאה מקרים נוספים שאינם מדווחים”, אומר ירון.

 

בישראל מדווחים לרשויות הרווחה מדי שנה כ-6,000 מקרי התעללות מינית בקטינים. בגליל ובגולן ניתן להצביע על עלייה עקבית במספר הפונים לגורמים המקצועיים השונים, בעיקר בקרב אוכלוסיות החרדים והדרוזים. זאת הודות לפעילויות חינוך והסברה שהתקיימו בשנים באחרונות בקרב אוכלוסיות אלו.

 

ירון אומר כי “המטרה היא להגדיל את החשיפה למרכז, על מנת שנוכל להרחיב את שירותינו ולתת מענה לילדים ובני נוער הזקוקים לכך. ההורים הם המפתח, אבל המרכז עובד בסינרגיה עם גורמים שונים, כמו: לשכות הרווחה המקומיות, מערכות החינוך (בתי ספר וגני ילדים), וגופים במערכת הבריאות, כגון: בתי חולים וקופות חולים, רופאים ואחיות. המטרה היא לאתר את אותם מקרים של התעללות מינית במקומות שפשוט יותר להיחשף אליהם.”

 

המרכז יפעיל שבע שלוחות שיעניקו מענה לתושבי הגליל העליון ורמת הגולן, לרבות יישובים מרוחקים כמו מג’דל שמס וקצרין. השירות במרכז ינתן ללא עלות. “כרם גליל-גולן” מצטרף לשני מרכזי כרם נוספים, אותם מפעילה עמותת “יעדים לצפון” בנצרת ובגליל המערבי, המפעילים בסך הכל 8 שלוחות ברחבי הצפון. פתיחתו של המרכז בחצור הגלילית תביא להפעלת 15 שלוחות שיפעלו ב- 18 יישובים בצפון הארץ. במרכזי כרם צוות מטפלים, הכולל: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים קליניים ומטפלים באמנות, בעלי מומחיות בתחום הטיפול בפגיעות מיניות.

 

יהונתן פיאמנטה, מנהל מרכז כרם גליל-גולן מטעם עמותת “יעדים לצפון”: “ילדים שנפלו קורבן להתעללות מינית חיים בבושה ולעתים חווים הכחשה או התעלמות מסביבתם. המרכז החדש יביא לצפון שיטות טיפול מתקדמות בתחום הטיפול בילדים ובני-נוער הנפגעים. שילוב הכוחות בין גורמי החינוך, הרווחה, הבריאות ורשויות החוק ישפרו את המענה לצרכי הקטינים ובני משפחותיהם וייתנו לקהילה כלים להתמודד ואף למנוע את תופעת התקיפות המיניות”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn