ביום שלישי (2/6) הוגש כתב תביעה כנגד תאגיד המים פלג הגליל על חובות בסך 2 מיליון שקלים למועצה מקומית יסוד המעלה. כתב התביעה הוגש באמצעות עורכי הדין יראת בנדלק ורונן יאיר.

צילום: מועצה מקומית יסוד המעלה

בכתב התביעה נטען כי במסגרת ההסכם שנחתם בחודש יוני שנת 2008 בין תאגיד המים פלג הגליל למועצה מקומית יסוד המעלה נקבע כי על המועצה להעביר 60% מכלל הנכסים הם בתמורה להקצאת מניות, כאשר 40% משווי הנכסים יעמוד כהלוואת בעלים שאותה יוכלו לפרוע בכל עת. נכון לזמן זה במועצה מקומית לא פרעו את שווי הנכנסים שהועברו לחזקת תאגיד המים פלג הגליל, וכפועל יוצא מכך תאגיד המים מחזיק גם בנכסים וגם בתמורה עליהם, ומועצה מקומית יסוד המעלה נשארת ללא נכסים וללא התמורה.

מתאגיד המים פלג הגליל נמסר בתגובה: “היחסים המשפטיים בין בעל מניות – מועצה מקומית יסוד המעלה בתאגיד לבין התאגיד המים פלג הגליל מוסדרים על ידי הממונה על התאגידים. התאגיד פלג הגליל ממשיך בפעילותו החיונית בתחום המועצה המקומית בהתאם לרישיון ההפעלה שניתן לתאגיד על ידי הממונה על התאגידים לפני למעלה מעשור”.

תגובת התובעת המועצה המקומית יסוד המעלה. באמצעות עורכי הדין רונן יאיר ויראת בנדלק: “בצער רב ולאחר למעלה מעשור שנים של התנהלות חסרת תום לב של הנתבעת, פלג הגליל ומי מטעמה ,לא נותרה ברירה בידי המועצה המקומית יסוד המעלה ,אלא להגיש תביעתה זו בגין החזר הלוואה בסך מיליוני שקלים אותם חייבת הנתבעת. הנתבעת ,פלג הגליל מקפידה לגבות את חיוביה על פי דין מדי חודש בחודשו מתושבי המועצה. .אולם מנגד מסרבת להשיב למועצה את החזר ההלוואה עבור רכישת השקעות הציבור אותן קיבלה. על כך לא תוכל המועצה המקומית לעבור לסדר היום ותעמוד על השבת ההלוואה במלואה למועצה המקומית ולרווחת תושביה. כספי התושבים אינם הפקר”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn