צילום: מכוורת הכל דבש יסוד המעלה

עם בוא חג החנוכה, קוראת מועצת הדבש לציבור הישראלי, לתמוך בתוצרת הארץ ולרכוש דבש איכותי ישירות מדבוראי ישראל והגליל העליון, שיקיימו מכירה ישירה של דבש במכוורות או באמצעות משלוחים. מנתוני מועצת הדבש עולה כי, צריכת הדבש לקראת חגים ומועדים נמצאת בעלייה זה מספר שנים. עם המודעות הבינלאומית הגוברת לאורח חיים בריא, נצרך הדבש כממתיק טבעי של הטבע, המשמש כממרח וכן לבישול ותיבול מאכלים ובחג החנוכה נאכל עם סופגניות ומתוקים.

הביקור בחנויות המכוורות הינו על פי הנחיות הממשלה, ניתן לטעום דבש זני, וללמוד מפי הדבוראים, על עולמן הקסום של דבורת הדבש ועל חשיבותה, כמאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת (הפרייה) 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ואחראית על ייצור המזון מן הצומח.

המלצות לקנייה ישירה מדבוראים בגליל העליון:


מכוורת ‘גליל דן’- הוקמה בשנת 1935 על ידי חברי קיבוץ דן, עם השנים התפתחה והפכה למכוורת עם כ- 5,000 כוורות, המוצבות ברחבי הגליל, בין פרחי בר, צמחיית נחלים, פרדסים ומטעים, כך נוצר דבש זני- פרחי בר, שיזף, אקליפטוס ותלתן. המכוורת מתמחה במוצרי בריאות מהכוורת: פרופוליס, דונג, פולן ועוד.  ניתן לרכוש בחנות ‘החווה’ הממוקמת מול קיבוץ דפנה ולבצע משלוחים דרך אתר מכוורת גליל קיבוץ דן- https://honey.co.il/, לפרטים והזמנות- 04-6947826.

מכוורת “רייקין” בשדה אליעזר- מכוורת משפחתית המונה שלושה דורות של דבוראים המטפחים כוורות, ומייצרים דבש איכותי בזכות פריסה רחבה של נקודות מרעה לדבורים במרחבים בגליל העליון וברמת הגולן ומציעים מגוון סוגי דבש אשר ניתן לקנות מהם ישירות. לפרטים הדבוראי שי רייקין- 054-3960424.

מכוורת “הכל דבש” של הדבוראי עמית יוסף ביסוד המעלה- יוסף, היה בעברו לוחם בימ”מ ושירת במשטרת ישראל כחבלן משטרתי, שיחה אקראית עם בן למשפחת דבוראים, גרמה לו לעשות הסבה מקצועית. יוסף הקים את מכוורת הכל דבש, בה מרכז מבקרים (יפתח בהתאם להנחיות הממשלה) וחנות לקניית הדבש ומוצרי הכוורת. כמו כן, ניתן לבצע משלוחים. מכוורת “הכל דבש”- אזור תעשייה יסוד המעלה, לפרטים והזמנות: 050-9518181.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn