מאת אריק “חוש” מלאכי.

בשנת 1991, ישב ניק מילר, גיטריסט להקת “סטלה מאריס” ואחד ממייסדיה, וברגע של מוזה כתב את המנגינה לשיר שיהפוך לשיר אייקוני בזמר העברי, לשיר שכולנו אוהבים.

לאחר צאת האלבום הראשון של הלהקה, חברת התקליטים “הליקון” המפורסמת שכרה את מפיק המטאל הבינלאומי, כריס טנגארידיס ז”ל, שהיה מפיק מוסיקת מטאל בינלאומי ובעל שם עולמי להפקה חדשה של הזמרת ריטה. במקרה או שלא, זומן טנגארידיס על יגי מנכ”ל “הליקון” לחדר החזרות של הלהקה, להתרשם ממטאל מייד אין יזראל. טנגארידיס נדלק, סטלה מאריס נדלקו. הגפרור שידליק את הנר, הוצת.

טנגארידיס קיבל לידיו את שרביט ההפקה כטכנאי הקלטה והמפיק המוסיקלי של האלבום: תפקידו של המפיק המוזיקלי טכני מאוד, והוא מכריע בעיצוב המוזיקה והתוצאה הסופית של האלבום.

“נר על החלון”, היה הבייבי של הלהקה עוד משחר נעוריה. הלהקה הקפידה לנגן אותו כמעט בכל חזרה, עד שהבשיל וגובש. הוא נכתב לראשונה באנגלית, אך עוברת ע”י סולן הלהקה ואחד ממיסדיה, פאבלו רוזנברג האגדי. כנבואה המגשימה את עצמה, את השיר אף אחד אחר לא לקח, למרות שהוצע לשלומי שבת שהתלהב מאוד והשתתף בקולות הרקע בשיר, אך מפיק האלבום שלו דאז, ארכדי דוכין, התלהב פחות והשיר חזר הביתה אל הלהקה.

חרף התנגדותה של חברת התקליטים לכלול אותו באלבום בטענה שהוא לא מתאים לקונספט שלו, טנגארידיס, מילר, רוזנברג, וחברי הלהקה עמדו על כך שהשיר ייכלל בכל מחיר. טנגארידיס המפיק צוטט כמי שאמר: “זה ה’שיר!”. השיר הוקלט בארץ, העריכה והמיקס באולפן”Battery Studio” לונדון, והשאר היסטוריה.

בשנת 2004, השיר “נר על החלון” ניצח את גמר כוכב נולד 2 בביצועו של הראל מויאל, זכה להכרה מחודשת והפך סופית, לנכס צאן ברזל במוסיקה העברית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn