מועצת הדבש מזמינה את הקהל הרחב לקראת חג ט”ו בשבט לביקור במכוורות ברחבי הארץ במהלך חודש פברואר. בביקור תוכלו לטעום דבש, ללמוד על תרומתה של דבורת הדבש לתהליך האבקה של העצים וטעת עצים צופניים למען שמירה על חיי הדבורים.

 

דווקא השנה, חג האילנות מקבל משמעות אחרת בעבקבות כריתת אלפי עצי האקליפטוסים על ידי רשות הטבע והגנים, מה בפוגע בתחום הדבש.

 

הרצל אבידור מנכ”ל מועצת הדבש אומר: “דווקא בשנה קריטית זו לענף החקלאות בארץ, שנה בה נכרתו אלפי עצי אקליפטוס! אנו מזמינים את הקהל הרחב לבקר במכוורות, לעודד נטיעות צופניות ושמירה על עצי האקליפטוס ברחבי הארץ, לקחת חלק בנטיעות עצמן וליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה”, מציין אבידור ומוסיף, “לקראת ט”ו בשבט נתגבר את הנטיעות הצופניות בשיתוף קק”ל, למען שמירה על ענף הדבורים, במטרה לתת מענה להתמעטות צמחי הצוף בארץ. ישנה חשיבות מרכזית להתגייסות כוללת של כלל הגופים בישראל כמו גם לכל אדם פרטי, להתעקש על נטיעת צמח צופני בגינתו הפרטית. כל צמח צופני שיינטע בחג זה, יסייע בייצור מזון לדבורי הדבש, יתרום להמשך קיום החקלאות וייצור המזון ולשמירה על ענף גידול הדבורים”.

 

 

במהלך החג ייערכו פעילויות לכל המשפחה במכוורות ברחבי הארץ, יתקיימו נטיעות של שתילים צופניים, ינתנו הסברים על הקשר שבין הדבורים לעצים וחשיבותן של הדבורים לטבע, כמו גם מדוע נושא היעלמותן של הדבורים מעסיק כל כך הרבה מדענים ומה כל אחד יכול לעשות על מנת לסייע.

 

המלצות לביקור בט”ו בשבט במכוורות ברחבי הארץ:

 

דבורת התבור- שדמות דבורה

מרכז מבקרים דבורת התבור יקיים פעילות מיוחדת לקראת ט”ו בשבט הכוללת סיור והסבר על חשיבותן ותרומתן הקריטית של דבורי הדבש להאבקה של עצים וצמחים בחקלאות ובטבע. כמו כן, ביקור במכון רדיית הדבש, במצפה הדבורים בו יחזו המבקרים באלפי דבורים החוזרות מהאבקת מטעי העצים, וגם באולם גידול המשי. הסיור יכלול גם פעילויות יצירה לילדים שיכינו שוקולד דבש עם פירות יבשים, שכמיית דבורה ונר ריחני, יקשטו חרק בתלת מימד ושלט לחדר. כל משפחה שתגיע תקבל שתיל צופני מתנה. כחלק מהמאמץ המשותף של הדבוראים, מועצת הדבש וקק”ל לחזק את אוכלוסיית הדבורים.
עלות: 49 ₪ לילד, 39 ₪ למבוגר.

שעות פעילות: בכל סופי השבוע של חודש פברואר. ימי ו’ 09:00 – 15:00, שבת 09:00 – 17:00

טלפון לתיאום: 04-6769598, 050-5637645 אתר: www.dvorat-hatavor.co.il

 

מכוורת הבוסתן- פקיעין

המכוורת נוסדה על ידי ג’מאל חיר בשנת 1977 בכפר פקיעין. חיר מזמין משפחות וילדים ליהנות משילוב ייחודי בין אירוח כפרי דרוזי בחיק הטבע ופעילויות חינוכיות מגוונות ולהבין את חשיבות חג ט”ו בשבט עבור עולם הדבורים. המבקרים ילמדו על חשיבות עצים צופניים להמשך קיום הדבורים, תהליך ייצור הדבש, על שעוני שמש ועל ההיסטוריה של כפר פקיעין העדה הדרוזית. במכוורת, סדנת יצירת נרות על ידי גלגול לוחות מדונג דבורים גולמי על פתיל מיוחד. בנוסף, ניתן להצטרף לקליעת סלים למלא בקבוקים בחול צבעוני, לבלות בפינת החי ופינת הליטוף, רכיבה על גמלים, מתחם ספסלים לפיקניק ועוד.

עלות: 15-30 ₪ לסדנא. כניסה לאתר ולפינת החי + סיור ללא עלות.

שעות פעילות: כל יום, בין השעות- 10:00-18:00. טלפון לתיאום: 052-2477897

 

“מכוורת גליל” בקיבוץ שמיר

במרכז המבקרים מגלים את סודות המכוורת, צופים בדבורים העמלות וכן במלכת הדבורים בכוורת זכוכית. המבקרים לומדים על סגולות בריאות הכוורת, נהנים מטעימות מוצרי הכוורת המשובחים הישר מהמקור. במקום חנות המפעל על מגוון מוצרי הכוורת וסוגי דבש רבים. כניסה: ללא עלות

שעות הפעילות: א’-ה’ 8:00-16:00. ימי שישי 08:00-13:00. טלפון לתיאום: 04-6947826

 

מכוורת אופיר- אלון הגליל

הדבוראי צביקה אופיר, דור שלישי לחקלאים מזמין ליהנות מהדרכת טעימות דבש מסוגים ייחודיים הנוצרים מצוף של פרחים שונים ונבדלים בטעמם, צבעם, ריחם והמרקם שלהם, והסבר על חשיבות עצים צופניים. במכוורת אופיר, מציבים את הכוורות בנקודות מרעה שונות על פי אזורי פריחה וסוגי הצמחייה: חרוב, הדרים, שיזף, תלתן ועוד. טלפון לתיאום: צביקה 052-2824644

 

באתר מועצת הדבש – www.honey.org.il – תמצאו פרטים על מכוורות בהן ניתן לבקר

 

 

 

 

 

צילום מועצת הדבש

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn