צילום: מו”פ צפון

כנס גידול אבוקדו התקיים בשבוע שעבר ביוזמת שה”מ משרד החקלאות, מו”פ צפון-מיגל ואבוקדו גל. הכנס עסק בהיבטים שונים של גידול אבוקדו, סקירת מחקרים עדכניים בתחום ותמונת מצב שיווקית בארץ ובחו”ל. 

בכנס השתתפו מגדלי אבוקדו מהגליל, אנשי מחקר ופיתוח ואנשי מקצוע בתחום: מיקי נוי שה”מ משרד החקלאות, ראובן דור-מו”פ צפון ויו”ר שולחן האבוקדו במועצת הצמחים, איתן צבי ויפתח אורטל גליל אקספורט ואמיר בכר מנכ”ל אבוקדו גל. 

בסקירת ההיבטים המחקריים בענף האבוקדו השתתפו: פרופ’ רפי שטרן מו”פ צפון על שימוש בדבורי בומבוס להפריה באבוקדו, ד”ר ליאורה שאלתיאל מו”פ צפון על קידום ממשק של מניעה והדברה של כנימות באבוקדו, ד”ר ליאור רובינוביץ’ מו”פ צפון על שימוש ברשתות להגנה על אבוקדו מאירועי מזג אוויר קיצון וד”ר עודד לירן ממכון המחקר מיגל על שימוש בחישה מרחוק באבוקדו.  

אמיר בכר, מנכ”ל אבוקדו גל: “השנה היתה כמות אבוקדו שאתגרה את אבוקדו גל, כ- 2,000 טון יבול זו כמות של שתי עונות ביחד. זהו אתגר טיפולי גדול מאוד, גם לנוכח תוצרי הלוואי של הקורונה. 

ראובן דור, מו”פ צפון: “בשנתיים האחרונות האבוקדו הוא ענף מוביל בייצוא, אך מנגד, לא מסוגל לגייס כספים למחקרים. אין קולות קוראים למחקר ופיתוח והעומס נופל על החקלאים. בעבר גויסו 3-4 מיליון שקלים מהמדינה לטובת מחקר ופיתוח לעומת 200 אלף שקלים כיום. בחוק ההסדרים החריגו את ענף האבוקדו ופתחו אותו לייבוא. בכך חוק ההסדרים מאיים על הענף, על ידי פתיחת היצוא של האבוקדו, החושף את הענף לכניסה של מזיקים חדשים ללא בקרה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn