מושב חבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל-חי התכנס השבוע לשלל אירועיים חגיגיים: הצגת הסכם המיזוג עם מכללת אוהלו, השקת בניין הלמסלי למדעים שבנייתו צפוייה להתחיל בחודשים הקרובים, חניכת האמפיתיאטרון ע”ש ארנולד ואניטה סילבר בו הוענקו אותות הוקרה לבני הזוג ולקרן ג’יימס, והענקת  תעודות הוקרה לסטודנטים מצטיינים בפעילות בקהילה

מושב חבר הנאמנים ה- 19 של המכללה התכנס בשבוע שעבר לתכנית גדושה באירועים חשובים ומרגשים. במושב חבר הנאמנים של המכללה לקחו חלק: יו”ר חבר הנאמנים הגב’ חנה פריזן, יו”ר הועד המנהל אריק דיין, נשיא המכללה פרופ’ יוסי מקורי, מנכ”ל המכללה אלי כהן, ראש העיר קרית שמונה אביחי שטרן, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון בני בן מובחר, מנכ”ל מכון המחקר מיגל דוד זגדון, האלוף במיל’ עמוס ירון, נירה דרור, מנחם קלי, אברהם (בייגה) שוחט, ד”ר זלמן סגל ומכובדים רבים נוספים.

את הטקס פתח ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, בנאום מרגש ובו אמר כי המכללה היא חלק בלתי נפרד מקרית שמונה. “יושבים כאן אנשים יקרים שהרבה בזכות פעילותם ומסירותם הפכה מכללת תל חי לאחת המכללות הטובות והחשובות בישראל. כשאומרים מכללת תל חי – אומרים למעשה קריית שמונה. המכללה היא חלק בלתי נפרד מקריית שמונה. כשאני רואה את הסטודנטים של המכללה פעילים בקהילה בקריית שמונה, צובעים בתי קשישים, חונכים תלמידים, מעורבים בשכונות ונמצאים בכל מקום שצריך אותם – אני מלא הערכה, לא רק לסטודנטים המדהימים שלנו, אלא לבית ממנו הם מגיעים – הבית שנקרא מכללת תל חי”.

בהמשך אף התייחס שטרן לסוגיית הפיכת מכללת תל חי לאוניברסיטה. “לא אחת דובר על הפיכת המכללה לאוניברסיטה. אני יודע שנשמעו בנושא דיבורים רבים. אל לנו להרים ידיים. רק לאחרונה, עת ביקר כאן שר האוצר משה כחלון, ביקשתי בצורה ברורה את עזרתו בהפיכת המכללה לאוניברסיטה. מי שנכח במפגש שמע את השר אומר בקול ברור שזה בדיוק מה שהוא מתכוון לעשות, באם יקבל שוב את אמון הציבור וימשיך בתפקידו כשר האוצר של מדינת ישראל. אז את אמון הציבור הוא קיבל, גם את תפקיד שר האוצר הוא כנראה יקבל. כל שנותר לנו, ובמיוחד לי, לעשות הוא להמשיך ללחוץ כדי שהמילים יהפכו למעשים. המטרה של כולנו צריכה להיות אחת – הפיכת מכללת תל חי לאוניברסיטת הגליל. אף אחד לא יצליח לייאש אותנו. גם אם זה ייקח זמן – וייקח זמן, גם אם ינסו לייאש אותנו – וינסו, וגם אם נצטרך להפוך עולמות – אנחנו נהפוך, עד אשר נצליח להשיג את המטרה. כי סוד ההצלחה הוא דבקות במטרה. וכמו שאתם מכירים אותי ואת האופי של תושבי קריית שמונה, אנחנו מתכוונים להשיג כל מה שאנחנו חושבים שהוא נכון לפיתוחה של קריית שמונה שלנו, לפיתוח הגליל ולפיתוח הצפון כולו”, סיכם שטרן.

לאחר עדכונים ודיווחים, הוצג הסכם המיזוג עם המכללה האקדמית לחינוך אוהלו. לאחר דיון בנושא, הצביעו חברי חבר הנאמנים על אישור ההסכם.

במסגרת מושב חבר הנאמנים ניתנו שתי מלגות הצטיינות לסטודנטים מצטיינים בפעילות בקהילה: מלגת קרו דוד פרדמן הוענקה לאורטל אברהם על פעילותה כרכזת מעורבות אזרחית באגודת הסטודנטים, על גיבוש התאים הפוליטיים השונים הפועלים בתוכה, תוך יצירת מפגשי שיח והיכרות ביניהם, על ארגון אירועים לעידוד השיח הפוליטי והגברת מעורבות הסטודנטים בפוליטיקה בקמפוס וכאזרחים בכלל. וכן על לקיחת חלק ביצירת גוף אזרחי צעיר העוסק בסוגיות בוערות בגליל ועל קידומן מול גופים ממשלתיים.

מלגת חבר הנאמנים ע”ש אליהו שעשוע ז”ל הוענקה לנועם ריבלין על ריכוז פעילות תא סמן לסטודנטים מנהיגים בתחום נגישות ושילוב, על פועלה בהעלאת המודעות לקשיים הפיזיים, החברתיים והאקדמיים עימם מתמודדים מאותגרי נגישות, על יצירת מרחב תרבותי וחברתי הנאבק בתפיסה ובגישה השלילית הקיימת בקרב סטודנטים ואנשי סגל כלפי אנשים עם מוגבלויות. זאת דרך מפגשי שיח חווייתיים, הכרות ולמידה, בתוך קהילת הסטודנטים, קיום מפגשי הסברה בקרב הסגל האקדמי והמנהלי ובקרב קהילת הסטודנטים, בדרכים יצירתיות ומעוררות השראה, מתוך תחושת שליחות אמתית.

בטקס חגיגי שהתקיים בשעת הצהריים, הושק בניין הלמסלי למדעים, שבנייתו צפויה להתחיל בחודשים הקרובים.  בהמשך, הציגו חוקרי המכללה מחקרים פורצי דרך בתחומים שונים.

אחר הצהרים נערך אירוע חגיגי נוסף, בו נחנך האמפיתיאטרון ע”ש ארנולד ואניטה סילבר, בקמפוס לוואן (מזרח), והוענק לבני הזוג אות “יקיר המכללה”. מיד בסיום האירוע, נערך טקס חגיגי נוסף להענקת מלגות מגבית קנדה, במהלכו ניתן אות הוקרה לקרן ג’יימס, היו”ר היוצאת של הפדרציה היהודית בוונקובר.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn