במקביל למחאת האפודים הצהובים שמתקיימת ברחבי הארץ, יצא זאב זוויגי, תושב קרית שמונה, למחאה משלו * השבוע הוא יצא עם פעילים נוספים לרשתות מזון בעיר וקרא לקהל להחרים את המוצרים של החברות אסם ותנובה

 

בעקבות המחאה הארצית על יוקר המחייה, יצא זאב זוויגי, תושב קרית שמונה, למחאה משלו. זוויגי בן ה-49, נשוי, אב לשלושה וסב לשלושה, פתח לפני מספר ימים קבוצת מחאה בפייסבוק שנקראת “מחאת יד על היוקר”. הקבוצה מונה כיום  אלפי תושבים, ומדי יום מצטרפים אליה עוד. “הדבר הראשון שחשבתי שנכון לעשות כדי שהמחאה תצליח הוא לא להשתייך פוליטית ולא לקבל מימון משום גוף”, אומר זוויגי. ” לציבור יותר נוח להזדהות עם מחאה שאין בה זהות פוליטית אשר מתמקדת במסר של פתרונות לבעיות קשות. הדבר השני והחשוב הוא המחשבה לשמור על כוחות לאורך זמן ולא להתיש את הציבור, כך שרוב הפעילות היא ברשת החברתית”.

אך מחוץ לפייסבוק, השבוע יצא זוויגי עם תושבים נוספים, ביניהם מנהלת הקבוצה לילך אליה ומנהל קבוצת הצירים אופיר מלכה, שניהם תושבי קרית שמונה. המפגינים עמדו מחוץ לרשתות מזון גדולות בקרית שמונה וקראו לקונים להחרים את המוצרים של ענקיות המזון תנובה ואסם. אסם הודיעה לאחרונה כי תייקר שליש ממוצריה, ביניהם קטשופ, אבקות מרק, פסטה, ביסלי וקרקרים, בעוד 4.5%. זאת לאחר שהודיעו כי מחירי החשמל והמים יעלו גם הם. בעקבות הלחץ של שר האוצר משה כחלון ומחאת האפודים, אסם השהתה ביום רביעי את העלאת המחירים. המטרה הבאה של המפגינים הייתה חברת תנובה. בעקבות קריאות החרם נגדה, החברה הצהירה כי תוריד מחירים אם המדינה תוזיל את מחיר החלב. “בשנתיים האחרונות העלתה המדינה את מחיר החלב הגולמי, אותו מחויבות המחלבות לרכוש על-פי חוק בכ-10% בממוצע. כפי שהמדינה לקחה על עצמה לטפל במחיר החשמל, אנו מצפים ומקווים שתצליח להוריד את מחיר החלב הגולמי בכ-21 אגורות, כפי שהציגה בעמדתה בבג”צ. כאשר מחיר החלב הגולמי ירד בשיעור דומה לעלייתו בשנתיים האחרונות, תנובה תוריד את מחירי מוצרי החלב”, נמסר מתנובה.

צילום מוטי שאשא

 

מוביל המחאה בקרית שמונה, זאב זוויגי, מוסיף: “ברור לנו שהבעיות כל כך רבות והפתרונות הם בשיטה שמקדשת את החזקים מתוך הנחה שהם יחזקו את החלשים. בפועל זה לא קורה והתוצאה היא שהיום זה כואב לכל אחד במקום שלו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn