סג”ם לירן אלבר מקריית שמונה סיים בשבוע שעבר את קורס הקצינים הקרביים. לירן מספר שתמיד היה  היה נער שעושה בעיות וכך גם התחיל את שירותו הצבאי. למרות הקושי להתאים את עצמו למסגרת, לירן נלחם, ובימים אלה אף נהיה מפקד מחלקה.

 

לירן אלבר בן ה-21 נולד וגדל בקריית שמונה. מאז שהיה ילד ובמשך תקופת בגרותו, הוא עשה “בלאגן”. “לא הסתדרתי עם מסגרות”, הוא מספר. “לא הייתי מסוגל שאומרים לי מה לעשות ולהיות כבול לחוקים. זה בא לידי ביטוי בכך שעשיתי בעיות בבית הספר. ההורים שלי כבר היו בני בית מרוב שהם הגיעו לשם. רצו להשאיר אותי כיתה או להעיף אותי בכלל מבית הספר”.
באוגוסט 2015, לירן התגייס לחטיבת גולני. “כשהתגייסתי הייתי חייל בעייתי, כמו בבית הספר. לא יכולתי לסבול שאומרים לי מה לעשות. ככה זה, עשיתי בעיות בכל מסגרת שהייתי בה. בצבא זה התבטא בהרבה עונשים ושבתות בבסיס”, הוא מספר.

 

אך למרות ההתחלה המקרטעת של לירן, הוא קיבל אוזן קשבת מהמפקדים שהאמינו בו והפכו אותו לחייל מצטיין.  “היה לי סמל שדיבר איתי בגובה העיניים. הוא עזר לי לעשות את הסוויץ’ במחשבה הזה וללמוד להסתגל למסגרת. הערכתי אותו מאוד על כך. בנוסף, התחלתי בעצמי להבין את המסגרת והאנשים בה. הבנתי שאני צריך להסתגל, ושכלום לא יעזור לי אם אני אלך נגד המערכת. ואז, החלו הדברים להסתדר. זה תהליך שהתחיל בטירונות ובאימון המתקדם, וכשסיימתי מסלול ועברתי את התהליך, אפילו יצאתי לקורס מפקדים. חזרתי להיות מפקד טירונים בבא”ח”.

 

 

לירן עשה את השינוי, והדבר עודד אותו ללכת עד הסוף – לצאת לקצונה. בכך הוא יוכל להשפיע על חיילים אחרים ועל אנשים מחוץ לצבא, שיראו את השינוי שעבר. כמו כן, הוא רצה לעזור לחיילים, בדיוק כמו שמפקדיו עשו בעבר בשבילו. “רציתי לצאת לפיקוד ולקצונה בגלל הפן החינוכי”, מספר לירן. המפקדים שלי עודדו ודחפו אותי מאוד, ואני בעצמי התחלתי להבין שיש לי את היכולת לשנות ולהשפיע. עצם זה שאני הייתי פעם במקום מסוים עוזר לי הרבה בתפקיד ובעבודה עם חיילים, שחלקם דומים למה שאני הייתי פעם. אני חושב שהגורם להצלחה שלי הוא ההזדהות שיש לי איתם”.

 
את השלב הראשון בקורס הקצינים סיים לירן בהצטיינות, וזה היה הסימן הכי גדול לשינוי שעבר. בשבוע שעבר לירן עמד על רחבת המסדרים בבית הספר לקצינים – בה”ד 1, וקיבל את דרגות הקצונה. בימים אלה הוא מתחיל את תפקידו החדש כמפקד מחלקה של לוחמים בגדוד 12 בחטיבה החומה. “אני ממליץ לכל המתגייסים לבוא עם ראש פתוח, לדעת לקבל ביקורת. בואו ללמוד ולהתפתח ותהיו עם גישה ורצון להשתפר מבחינה ערכית – גם לתרום לצבא ולמדינה וגם להיות אנשים טובים יותר. אם תבינו את החשיבות של התפקיד שלכם, ללא ספק שתצליחו”, אומר לירן.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn