עשרות מרפאות מכבי יוסבו באופן זמני לתחנות לנטילת דגימות קורונה החל משבוע הבא. המטופלים יופנו על ידי רופאי המשפחה והילדים על בסיס קריטריונים מוגדרים ויגיעו לביצוע הבדיקות בתיאום תור מראש. המרפאות ייפתחו ביום שני הקרוב (6.4) ויפעלו בימים א’-ו’. שעות מפורטות יפורסמו בהמשך. המרפאות יפעלו בערים קריית מוצקין, כרמיאל, מגדל העמק, טבריה, נצרת, נהריה, ובגליל העליון המרפאה הקרובה ביותר תהיה בעיר צפת.

צילום: מכבי שירותי בריאות

עד כה מד”א בלבד היה אחראי על ביצוע בדיקות הקורונה בישראל אך עקב הביקוש הרב לבדיקות והעומס הגדול על מד”א מכבי תבצע בעצמה את כלל תהליך הבדיקה: נטילת דגימה באמצעות מטושים, בדיקה של הדגימה במעבדה המרכזית של מכבי ודיווח התוצאות למטופלים חברי הקופה.

רופאי מכבי יפנו מטופלים לבדיקה על בסיס קריטריונים מוגדרים הכוללים תסמינים נשימתיים בשילוב גורמי סיכון נוספים כמו גיל ומחלות רקע. לאחר קבלת ההפניה מהרופא, צוות מכבי ייצור קשר עם המטופל לצורך תיאום תור בחלון זמן ספציפי עבורו. לא תתאפשר הגעה ללא תיאום תור מראש וזאת על מנת להבטיח מרחק בטחון בין מטופל למטופל ומניעת התקהלות. מטושי הבדיקה יועברו למעבדה המרכזית של מכבי והמטופלים יקבלו את התשובות ללא עיכובים. 

ראש מחוז הצפון של מכבי, ד”ר גלית קאופמן: ” מחוז הצפון ערוך ומוכן היטב לקראת האתגר הבא. מכבי כולה מגויסת להקמת מרפאות ללקיחת בדיקות הקורונה בפריסה רחבה ארצית. אנו נעשה כל ביכולתנו לבצע את הבדיקות בצורה מקצועית ובטוחה, תוך כדי שמירה קפדנית על בריאותם של הצוותים והמטופלים כאחד

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn