מאת מערכת עיתון מידע 8.

היזם והמשקיע אראל מרגלית, יו”ר קרן ההשקעות JVP  ו  Margalit Startup City –  ערך לפני מספר ימים סיור עבודה תקופתי בקריית שמונה יחד עם צוות ההשקעות והפיתוח הכלכלי. מרגלית וצוותו עובדים מזה מספר שנים באזור הגליל בתחום הפיתוח הכלכלי האזורי ומפעילים מספר תכניות כמו האקסלרטור – תכנית האצה לסטארטאפים שסייעה עד היום בהקמת 30 חברות חדשות, שגייסו מעל 15 מיליון שקלים ויצרה מעל 65 מקומות עבודה חדשים, ותוכנית מצוינות לילדים ונוער הפועלת בתיכון דנציגר, בית הספר מגינים ובית הספר תל חי, עם מרכזי למידה בשכונות שפרינצק והוורדים. בנוסף ארגון Margalit startup  city   פועל למשיכת חברות פודטק לאזור יחד עם משרד הכלכלה וכבר כעת 4 חברות נמצאות בהליכי פתיחת פעילות בגליל ובקריית שמונה בפרט.

בין פגישות עם חברות פודטק אשר מעוניינות בהשקעה, מרגלית וצוותו נפגשו עם כ –  150 תלמידים מכיתות המצוינות של תיכון אורט דנציגר, כחלק מליווי וקידום תחום היזמות בתיכון, אשר הניבו עד היום 2 מדליות זהב וכסף בתחרויות עולמיות בתחומי הפודטק . עופר זעפרני מנהל תיכון דנציגר אמר כי, “העובדה שיזם בסדר גדול של אראל מלווה את התלמידים כאן היא זכות שאין  כמעט לאף תיכון בישראל. בחודשים האחרונים הצוות של מרגלית ליווה את תלמידי מגמת ביוטכנולוגיה במספר מיזמים שהביאו גאווה ארצית”. בטקס שנערך בתיכון דנציגר תלמידי צוות מיזם EASYTEA פיתחו תה בריא עם שקיקים מתכלים ועל כך קיבלו מדליות והעפילו לחצי גמר תחרות הסטארטאפים החשובה ביותר בישראל. אראל מרגלית אמר כי, “לראות כאן יזמיות ויזמים שלא חוששים לחלום בגדול ודוחפים קדימה כדי להגשים, זה הסיפור החדש של הגליל וקריית שמונה. אתם בונים את העתיד של העיר, ואנחנו רואים זכות גדולה לסייע לכל אחד מכם לבנות את הדבר הגדול הבא של קריית שמונה”.

את הביקור חתם מרגלית בכנס ראשון מסוגו בעיר בשיתוף בנק הפועלים, והיזמית בת חן לביא , מרכז צעירים קריית שמונה, וארגון “מעברים”, אשר במרכזו הקמת קהילת עסקים קטנים של יזמים חברתיים כלכליים מאצבע הגליל. המפגש נערך בבית החאן, במתחם האקסלרטור של ארגון מרגלית סטארטאפ סיטי בהשתתפות 50 עסקים קטנים. מרגלית אמר במפגש עם בעלי העסקים, “כמעט כל עיר בעולם היום מחפשת את הדרך שלה להחזיר את האנרגיה ואת התקווה לתושבים. גם ערים גדולות ומוצלחות לא תמיד הצליחו להביא את המנהיגות הראויה והצעירים עזבו. אני אומר לכם שדווקא עכשיו כאשר המרחק הגיאוגרפי כבר לא בעיה , הגליל יכול וצריך להביא משהו חדש. גם העסקים הכי מוצלחים לא יכולים לעבוד לבד, ופה יש קהילה. זאת ההזדמנות שלנו לתת לכל אחד ואחת מאתנו הרבה כוח להוביל ולצמוח”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn