לכבוד ראש השנה לאילנות בארגון ‘איילת השחר’ נטעו לפני מספר ימים 100 עצי זית בטיילת הצפונית של קריית שמונה בדרך מנחם בגין. בשלב הנוכחי לאחר נטיעת העצים עוטפים את השדרה בחיפוי חלוקי נחל, השקיה ופינות ישיבה. העצים נרתמו על ידי בעל מטע מקריית שמונה.מיד לאחר הסגר צפוי להתקיים טקס השקה לשדרת העצים בהשתתפות יצחק (בוז’י) הרצוג, ראש הסוכנות היהודית, אשר רואה חשיבות במיזם שנועד לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות.

במקביל לנטיעת העצים מוקם אתר אינטרנט בו יובאו הסיפורים האישיים של כל אחד מהנפטריםצכאשר לכל עץ יוצמד ברקוד אותו ניתן יהיה לסרוק ולהתרשם מההנצחה של יקירי העיר והמשפחות שנפטרו ממגפת הקורונה.

הרעיון מאחורי היוזמה הוא של הרב שלמה רענן, ראש ארגון ‘איילת השחר’ ויואל מרשק מהתנועה הקיבוצית שחיפשו מקום מתאים להוציא את היוזמה אל הפועל. ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס יחד עם ראש העיר קריתשמונה אביחי שטרן התחברו לפרויקט ולקחו בו חלק. הרב רענן אמר כי, בהתחלה הם חשבו להתמקם במרכז הארץ אבל לאחר שנוצר השידוך עם קריית שמונה, הם הבינו שאין יותר מתאימה מהעיר קריית שמונה שמהווה סמל בתודעה הישראלית עם שורשים איתנים כמו של עצי הזית.

יוזמת הנטיעות מהווה נדבך נוסף בפעילות ארגון איילת השחר אשר חלק ממטרתו היא לחזק את הקשר בין יהדות התפוצות לארץ ישראל. ובמיזם העצים המטרה היא לחבר אל העצים את הקהילות יהודיות שיקדישו עץ לזכר יקירי הקהילה אשר נפטרו בחודשים האחרונים ממגפת הקורונה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn