החודש ייצאו 20 חולי סוכרת למסע אופניים אתגרי ברחבי הצפון, במסלול שאורכו 250 ק”מ * במשך יומיים ירכבו הסוכרתיים מצומת צמח ועד צפת, דרך ישובים שונים בגליל העליון וברמת הגולן * הרוכבים מזמינים סוכרתיים נוספים להצטרף אליהם על מנת להעביר את המסר – סוכרתי יכול הכל

 

כחלק מפעילות חודש המודעות למחלת הסוכרת, ייצאו ב-14 בנובמבר כ-20 חולי סוכרת למסע אופניים אתגרי במשך יומיים, במסלול שאורכו 250 ק”מ. המסע, שיתקיים בשיתוף משרד הבריאות ובשיתוף התוכנית הלאומית “אפשרי בריא”, נועד לאפשר חלוקת מלגות לספורטאים סוכרתיים מטעם קרן ייעודית שהוקמה השנה ביוזמה משותפת עם עמותת “מהיום”, על מנת  לטפח מצוינות בקרב ספורטאים סוכרתיים ולעודד סוכרתיים לעסוק בפעילות גופנית.

מסע האופניים SWEET RIDE כבר הפך למסורת ויתקיים גם השנה ביום הסוכרת הבינלאומי למען העלאת המודעות לחשיבות הספורט והפעילות הגופנית בקרב סוכרתיים. כיום, 10% מאוכלוסית העולם המערבי סובל מסוכרת. אומנם מדובר במחלה כרונית וקיימים תרופות וכלים מצויינים לטיפול בסוכרת, אך עם זאת, מעל 75% מהסוכרתיים אינם מצליחים לנהל את מחלתם כראוי. סוכרתיים רבים נמנעים מפעילות גופנית, לרבות טיולים שנתיים וספורט אתגרי, מהחשש מהיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם), דבר אשר יכול להיות מסכן חיים. אבל הנזק הכי גדול הינו הפחד וחוסר ההבנה שמובילים מועדוני ספורט שונים להימנע מלאמן סוכרתיים. המסע השנתי נועד למגר את התופעה ולהעביר את המסר – סוכרתיים יכולים הכל.

 

צילום: אתר SWEET RIDE

 

“כשאני מתאמן ומתחרה, אני מוכיח לעצמי ולאחרים שהסוכרת היא לא מגבלה”, אומר יפתח פשחור, ספורטאי סיבולת בן 23 אשר אובחן כחולה סוכרת נעורים כבר בגיל 7 ובשל החשש לחייו, נקטע גם שירותו הצבאי. אבל כל זה לא עצר אותו. לפני כשבועיים חצה יפתח את קו הסיום של מקצה ה-42.2 ק”מ במרתון התנ”ך, כשהוא מנצח יותר מ-400 רצים. למרות המורכבות הגדולה, שכוללת ניהול תזונתי מוקפד והחשש הגדול מצניחה של רמות הסוכר בדם, יפתח ממשיך בכל המרץ. “פחמימות הן הדלק והאנרגיה הנדרשים לתחרות, אבל אצל סוכרתיים הן מחייבות הזרקת אינסולין. בתחרות הישראמן, למשל, הזרקתי אינסולין במהלך התחרות. היה לי מזרק על האופניים”. יפתח יהיה בין המשתתפים במסע, לצד חולי סוכרת נוספים בכל הגילאים.

 

המסע המיוחד יתחיל בצומת צמח ב-14 בנובמבר, דרך צומת בית המכס, יער אודם, היישוב הדרוזי מסעדה, שמורת הבניאס, ויסתיים באותו יום בקיבוץ שמיר, שם ילונו המשתתפים. ביום השני של המסע, יתקדמו הרוכבים ליישובי ההר-דרך היישובים אביבים, יראון, וברעם, יעברו דרך יער ביריה, ויסיימו את המסע בבית החולים זיו שבצפת, שם יתקיים טקס מיוחד לחלוקת מלגות.

סוכרתיים ובני משפחותיהם יכולים להירשם למסע באתר www.3plus.co.il

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn