צילום: משטרת ישראל

אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול יפעלו בהיערכות מיוחדת ומעובה במוקדים רבים ברחבי הארץ לפיקוח ואכיפת ההגבלות. עיקר האכיפה המשטרתית תתמקד בהתקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וחובת הבידוד בכל רחבי הארץ, על מנת למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות, וכן לפקח אחר פעילות תקינה של בתי עסק שהורשו לפעול,  ומנגד לוודא שאין פעילות בבתי עסק שפעילותם נאסרה. 

הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה תתוגבר הן במרחב הבינעירוני והן בתוך היישובים עצמם. במרחב הבינעירוני יופעלו מחסומים קבועים בכל שעות היממה, כשבשעות הערב מספרם יגדל. כדי למנוע עומסי תנועה ולאפשר מרקם חיים תקין ככל שניתן, האכיפה באזור מרכז הארץ בשעות היום תתבסס בעיקר על אכיפה מדלגת ובתנועה. בסך הכל יופעלו בין 12 ל-25 מחסומים במהלך כל שעות היממה.

במרחב העירוני יוקמו מחסומים קבועים ביציאות מהיישובים ובתוכם, במיקומים מרכזיים, ולצדם גם מחסומים מדלגים ואכיפה בתנועה לפיקוח אחר הציות להגבלות התנועה. מיקום והיקף המחסומים יהיה בהתאם לניתוח הצורך המבצעי של כל מחוז והערכת המצב, בתיאום עם אגף התנועה לגבי המחסומים בכבישים הבין-עירוניים.

לצורך עמידה במשימות אכיפת תקנות הקורונה, לצד יתר המשימות והאתגרים המצויים לפתחה של משטרת ישראל, יוקצו למחוזות המשטרה כוחות תגבור ממשמר הגבול על יחידותיו, להב 433, המכללה הלאומית לשוטרים, שוטרי מטה וכיו”ב. כמו כן היחידה האווירית תפעל, לצד אמצעים נוספים, בכדי לתת תמונת מצב רחבה אודות עומסי תנועה, התקהלויות אסורות ועוד.

לצד הפעילות בשטח, יימשך שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות וגורמי ההנהגה, ליצירת שיתוף פעולה עם הציבור והגברת הציות לתקנות. כמו כן השוטרים ינקטו במאמצי הסברה ושיח לצד האכיפה, בכל מקום שיידרש ללא יוצאים מן הכלל, למען שלום הציבור ובריאותו.

בכל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה – מוקד 100. לקבלת מידע, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה – מוקד 110, ולהתעדכן אודות התקנות וההגבלות. אנו מזכירים לציבור, כי ניתן להגיש תלונה מקוונת ברשת, מבלי להגיע לתחנת המשטרה. אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות הכוחות בשטח – רק יחד נוכל לנצח את הנגיף.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn