צילום: מועצה מקומית ראש פינה

בראש פינה הוצב “מקרר קהילתי” לשימוש תושבים, ממנו אפשר לקחת מוצרים בחינם, ולהביא מוצרים עבור אנשים אחרים. המקרר הוצב לאחרונה מחוץ לבית היקב ההיסטורי בראש פינה ביוזמת מועצה מקומית ראש פינה וקבוצת תושבים מתנדבים, אשר לקחו על עצמם לתחזק את “המקרר קהילתי”, על ידי מילוי המקרר במוצרי מזון שונים ולבדוק שהוא מקרר כנדרש, כך שתמיד יהיה בו מספיק מוצרים, ואפשר יהיה לקחת ממנו מוצרים או להביא מוצרים ולמלא את מדפיו, עבור מי שיצטרך.  כזכור המקרר הקהילתי הראשון בגליל העליון הוצב בקריית שמונה לפני שנתיים על ידי עומר אלוני שמתפעל את המקרר עד היום לרווחת התושבים.

עו”ס נעם צימרמן, מהמחלקה לשירותים חברתיים במועצת ראש פינה  מרכזת את הפרויקט החינני. לדבריה הרעיון התחיל בשיחה של שני תושבים, צליל ד’ חיים ומעיין זמירי, שחיפשו רעיונות לעשייה חברתית. אחרי בחינת רעיונות שונים התגבשנו על “מקרר קהילתי” שיהיה תמיד פתוח ונגיש לטובת כל מי שצריך משהו. את המיזם הקימו ומתחזקים תושבים מתנדבים בסיוע מרכז הצעירים ושירותים חברתיים במועצה. הרעיון העומד בבסיסו הוא לעודד ערבות הדדית ותמיכה בקהילה. כולם יכולים לתת, וכולם יכולים לקחת בעת הצורך. בנוסף, למיזם גם היבט אקולוגי של מניעת בזבוז מזון. 

על השאלה אם אין להם חשש שיהיה מי שיעשה שימוש רע במקרר הפתוח תמיד, השיבה עו”ס נעם צימרמן כי ההיתכנות לכך קיימת, אולם אני מאמינה שהכרת המטרה והערכים שמובילים את המיזם מונעת ותמנע פגיעה בו.   

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn