צילום: אשכול גליל מזרחי

מרכז משאבים ומיזם תקווה באמצעות מרכז חוסן גליל מזרחי בפרויקט אזורי ראשון “משאבי תקוה” שכולל סדנה להכשרת מטפלים ברשויות לאיתור אימהות עם קשיים בהורות על רקע של פגיעה פוסט טראומטית והענקת טיפול מתאים. המשתלמים בסדנה ירכשו את הידע התיאורטי והמיומנויות הדרושות לאבחון וטיפול בהפרעות פוסט-טראומתיות. הסדנהתכלול סדרת הרצאות, הדגמות, התנסות ותרגול. את הסדנה ינחו פרופ’ מולי להד וצוות עובדי משאבים.

השבוע נפתחה הקבוצה הראשונה עם 17 משתתפים משמונה מחלקות רווחה של רשויות האשכול. הפרויקט נועד להעלאת מודעות להשלכות של  PTSD על הורות, בקרב אנשי מקצוע העובדים עם משפחות המצויות בסיכון בתחום תפקודי הורות, הכשרת אנשי מקצוע מקרב עובדי הרווחה לטיפול בפוסט- טראומה בקרב הורים בסיכון, לתפקוד הורי לקוי כלפי ילדיהם בגילאי גן או בית ספר היסודי, איתור הורים המתמודדים עם  PTSD, וטיפול ב- PTSDבקרב אימהות בסיכון.

מנהלת מרכז חוסן גליל מזרחי, דליה יוסף: “כחלק מפעילות מרכז החוסן פתחנו הכשרה לעובדים סוציאליים ברשויות לאיתור סימפטומים פוסט טראומטיים בקרב אימהות שמטופלות ברווחה בשל קושי בתפקוד הורי. פוסט טראומה יכולה להיגרם מכל אירוע טראומטי – ניצול מיני, תאונת דרכים או אירוע ביטחוני. מחקרים מראים של-40% מהאימהות שיש להן בעיה בתפקוד הורי, היה אירוע טראומטי בעבר שגרם לזה. עד שלא יטפלו בפוסט טראומה שהיא הבעיה המקורית ויתמקדו בטיפול בסימפטומים, לא יחול שיפור. המטרה לתת כלים לעובדים הסוציאליים גם ברמת איתור וגם ברמת טיפול כדי שיהיו שגרירים באזור והמומחים בתוך מחלקות הרווחה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn