מרכז משאבים, בראשותו של פרופ’ מולי להד, ערך (חמישי) אירוע הוקרה מרגש לצוות המתנדבים שפעל בחודשים האחרונים במגפת הקורונה. הצוות, בסיוע השותפים לעשייה, העניק טיפול ותמיכה מקצועיים לאוכלוסיות רבות בגליל וברחבי המדינה כולה. 

צילום: המכללה האקדמית תל חי

עמותת משאבים הינו ארגון שנולד בעקבות מצבי חירום. מגפת הקורונה אילצה את צוות המומחים להתמודד עם מצב חירום שונה וחדש אשר שינה את פני המציאות העולמית. “אנו עדיין בימי “קורונה”  אמר מנכ”ל משאבים יפתח בנבנישתי, “ולראייה האירוע הזה שמטרתו להוקיר את פועלם של כל אלו שלוקחים חלק בתקופה זו. אירוע מסוג זה לרוב מתרחש בסיומו של חירום, מוזמנות אליו משפחות ואורחים נוספים לעודד ולהתגאות ביקיריהם, שתרמו לחברה בעת צרה. אך לא הפעם, הפעם זה עוד לא נגמר ואיננו יודעים מה צופן העתיד”.

פרופ’ מולי להד בפתיחת דבריו אמר: “האם ניתן לשמור חזון במשך 40 שנה?. דברים רבים השתנו מאז חודש יוני בשנת 1980 היום בו הקמנו את משאבים ועד ימינו. אבל מסתבר שלערכים אין זמן תפוגה ואם יש צוות מחויב, המקיף צעירים, מבוגרים וקשישים שכולם מאמינים שיש להתגייס בכל הכוח לסייע לאנשים קהילות ומערכות במצוקה, בלי הבדל דת, גזע או מין, שרואים בעבודתם גם שליחות ולא רק מקור פרנסה מגיעים רחוק. הידע והכלים שפיתחנו כאן מבוססים על עבודה מתמשכת באי וודאות ודחק, הם ייחודיים ומכילים מפות ולא פתרונות להתמודדות עם מגפה, למרות שזה לא התרחיש ממנו למדנו. אין עוד גוף בלתי ממומן כמונו שמחזיק 40 שנה. אנו שואפים להכרה ומימון בזכות כך שלמדנו ולימדנו שהכנה טובה יותר של אוכלוסייה היא ערובה לאיתנות וחוסן ומאחר ופיתחנו מודל שהוכיח את עצמו מעל למשוער, מרכזי החוסן בדרום, אנו מזהים את ההכרח שממשלת ישראל תקים מרכזי חוסן בצפון, הגבול המסוכן ביותר.”

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן: “אמנם ישנה הרגשה של סיום, אך חשוב להדגיש שהמשבר עדיין לא מאחורינו. יחד עם זאת, קריית שמונה מצליחה להתמודד היטב עם המגפה ולכם, צוות משאבים, תרומה גדולה בכך. אם לא הייתם אתם, שמחזקים את התושבים, תומכים להם, מסייעים להם- לא היינו צולחים את המשבר הזה. תודה לצוות של המקום הנפלא הזה. הקשר של הנהגת העיר אתכם – מתבקש והתפקיד שלי לתת לכם יד, לחזק ולסייע בכדי שתוכלו להמשיך ולבצע  את העבודה החשובה כל כך שאתם עושים. השותפות הזו ביננו יקרה מפז ואני מודה לכם על כך מאוד”.

משאבים הינו ארגון ששם לעצמו מטרה להוביל לכך, שאוכלוסיית צפון מדינת ישראל תהיה חסונה יותר אל מול המציאות והאתגרים הקיימים. הארגון פועל לטובת חיזוק החוסן הפסיכו-סוציאלי בשיתוף פעולה עם מערך שלם של רשויות, ארגונים ואנשים פרטיים שפועלים רבות בתחומם לטובת מטרה זו . במהלך משבר הקורונה נוצרו והתחזקו שותפויות אלה, ביניהן ניתן לציין את השותפות עם מעוז ומיזם עתודות צפון, בסיוע לבתי החולים בצפון, קרן ראסל ברי, בסיוע לאחיות טיפות חלב שמצויות תחת לחץ עולה בעקבות העלייה במצוקתם של משפחות צעירות. קרן זרו, המסייעת לאנשים עם מוגבלויות ותומכים בצוותים העובדים עם אנשים עם מוגבלויות בצפון הארץ. מגבית קנדה, התגייסו בשעת חירום וסייעו לסבסד טיפולים לאנשים שנפגעו כלכלית מהקורונה ולתמוך בקו הסיוע הטיפולי. אשכול גליל מזרחי עם התגייסות משותפת לטובת תמיכה ברשויות ובתושבים והובלה של מהלכים קטנים וגדולים. שותפות רבת שנים וחשובה עם המכללה האקדמית תל- חי. והצוות המסור של משאבים שלא נח לרגע , פעל ללא הפסקה להוביל, לנהל  ולקדם את התמיכה הגדולה הזו, במסירות ונחישות שהובילו להצלחות משמחות וממשיך לפעול במרץ גם בימים אלו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn