ביום רביעי השבוע התקיימה פגישה במשרד ראש הממשלה עם בכירים מהמגזר הערבי בכדי לדון במאמצים להגברת המודעות להתפשטות נגיף הקורונה. בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח סגן מנהל המרכז הרפואי “זיו” ד”ר ענאן עבאסי.

צילום: חיים צח.

בעקבות הרצון להגביר את המודעות להתפשטות נגיף הקורונה במגזר הערבי נקרא ד”ר עבאסי על ידי ראש הממשלה נתניהו ומנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן – טוב להגיע לישיבה דחופה בכדי לדון במאמצים האפשריים להגברת המודעות, והענות של האוכלוסייה הערבית למשבר הקורונה.

בפגישה, ראש הממשלה נתניהו, ביקש לדעת האם יש הענות של האוכלוסייה הערבית להוראות הבידוד, והאם יש מספיק מידע שמגיע לאוכלוסייה הערבית. ד”ר עבאסי ציין בפני ראש הממשלה כי קיים מעט מידע בשפה הערבית, לעומת מידע רב על ההערכות לקרונה בעברית. ונדרש לרענן את הוראות הבטיחות בהגעה לבית החולים, כיוון שבאוכלוסייה הערבית עדיין מגיעים מעל אדם אחד מלווה כפי שמותר. עוד התייחס ד”ר עבאס להתחייבות והרתמות לבידודי בית, דבר שלא נעשה ולא נאכף כמו שצריך מסביר ד”ר עבאסי ומוסיף כי ריכוז האוכלוסייה הערבית גדול בצפון ולכן קיימת חשיבות להתייחסות למצב בצפון מבחינת הענות האוכלוסייה הערבית. הבעיה בהיענות של הציבור הערבי נכון לשלב זה היא בעקבות שאננות שנובעת מחוסר מידע נכון שהקורונה זהה לשפעת, ונדרש לשים דגש על כך שהמחלה היא מדבקת ולבצע אכיפה. 

ראש הממשלה התחייב לטפל בנושא באופן מיידי, ואמר כי הקורונה פוגעת בכולם. היא איננה מבחינה בין יהודים, ערבים, צ’רקסים בדואים ונוצרים. לכן נדרשת מכל אזרחי המדינה אחריות מלאה ומשמעת קפדנית.

סגן מנהל מרכז רפואי “זיו” ד”ר ענאן עבאסי: “כל אחד יגלה מנהיגות, מי שצריך להיות בבידוד שיהיה בבידוד. להישמע להוראות ולהעיר לאנשים שלא נשמעים להוראות. אם כולנו נשמע להוראות נעבור את התקופה הזאת בשלום”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn