אבי ושמעון חנוכי
צילום: פרטי

משק חנוכי בהובלת שמעון ואבי חנוכי ממושב שדה אליעזר נבחר על ידי וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021 . השנה הבחירה הינה בסימן ‘משקים משפחתיים’. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים  נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.

לצד משקים  מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחר משק חנוכי משדה אליעזר אותו מוביל שמעון (80) מזה עשרות שנים ובנו אבי (42) שהפך בשנים האחרונות לדמות דומיננטית יותר במשק נוכח מצבו הבריאותי של אביו, “אני נולדתי למשק וגדלתי בו” מספר אבי,  “בילדות אני זוכר שהיינו מגדלים בעיקר תפוחים ותפוזים והיום המשק מתמקד יותר בגידול נשירים -משמש אפרסק נקטרינה וכו'”. אבי הוא דור שני בחקלאות כאשר אביו אבי הקים את המשק וכיום על אף היותו בן 80 ומתמודד עם מחלת כליות וטיפולי דיאליזה הוא לא מוכן לעזוב את המשק. “המשק זורם לאבא שלי בדם, גם בימים אלו הוא מגיע למשק לעבוד בימים שהוא לא עובר טיפולים. זה בנשמה שלו והאמת שזה גם מבהיר לי כמה החקלאות היא החיים שלנו”.

כיום  כאמור אבי מנהל את המשק, הוא אחראי על כל המערך הלוגיסטי. המשק שהינו בשטח של 100 דונם, משווק לכל רחבי הארץ, “אני אוהב את העבודה הזו יותר מדי ולא רואה את עצמי עושה משהו אחר. הפרס? משמח מאוד זו גאווה גדולה ואני שמח שאבא מקבל את הכבוד הזה” סיכם אבי.

חיים אלוש מנכ”ל משוב וועידת ישראל לחקלאות: “השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn