ביום שלישי הקרוב יתקיים יום ההתרמה הארצי של עמותת איל”ן- איגוד ישראלי לילדים נפגעים. אסתר קרפל, יו”ר איל”ן, וחברי ההנהלה בקרית שמונה ואצבע הגליל, מבקשים מהציבור הרחב לתרום ביום ההתרמה ככל יכולתו, על מנת שיוכלו להמשיך לממש את החלומות של העמותה למען המטופלים ובני משפחותיהם.

עמותת איל”ן נוסדה בשנים הראשונות לקום המדינה על מנת לעזור לנפגעי מחלת הפוליו שהתפרצה בארץ. העמותה מטפלת בילדים שנולדים וסובלים ממחלות עצם, עצב ושריר, שחלו מלידתם עד גיל 18. עם זאת, איל”ן ממשיכה לטפל בהם עד גיל 120.

ילדי איל”ן אינם שונים ברצונותיהם ובקשותיהם מילדים אחרים. יש להם חלומות ושאיפות בדיוק כמו לכל הילדים. עם זאת, רובם סובלים מקשיי ניידות, מכאבים והגבלות שונות, ולכן עליהם לקבל סיוע נוסף בתחומים שונים, כגון: פיזיותרפיה, הידרותרפיה, ריפוי בעיסוק, עזרה בשעות הפנאי, וכו’.

איל”ן הקימה מעל 40 סניפים ברחבי הארץ, 30 מוסדות ומסגרות לילדים ומבוגרים, בתי ספר לחינוך מיוחד, מסגרות יום, מעונות מגורים, מרכזי ומועדוני ספורט, קייטנות קיץ לכ-1,000 ילדים ובוגרים, ומעניקה סיוע אישי בתחומים שונים.

סניף קרית שמונה ואצבע הגליל הוא בין הסניפים הראשונים שגם מעניק סיוע למגזר הערבי ופועל מטובא זנגרייה וחצור הגלילית בדרום עד מטולה בצפון. לסניף 40 מטופלים מכל האזור, כאשר כל אחד מהם מקבל בשנה עזרה בשווי של 6,000 ₪ בפעילויות שמחזקות את הגוף וגם את הנפש.

בסניף ישנם גם פעילויות קבוצתיות, כמו קבוצות ספורט לילדים ונערים, והוריהם מקבלים הדרכה מאנשי מקצוע. לבוגרים, איל”ן משקיעה בלימודי מחשב, בקריאה וכתיבה, התעמלות קבוצתית וכו’. כרגע איל”ן, בשיתוף פעולה עם מתנ”ס ארתור פוקס, מקימים פרלמנט ומועדון נכים. אסתר מציינת כי ימשיכו לייצר יותר ויותר שיתופי פעולה עם גופים שונים, למען רווחת המטופלים, ומודה לחברת המתנ”סים על הבית החם שנתנו להם.

“הפרלמנט ומועדון הנכים מיועד לכולם, לא רק לאנשים בעלי נכויות, למרות שאיל”ן היא היוזמת והמממנת העיקרית” אומרת אסתר. “אנחנו כל הזמן בעשייה, מעלים רעיונות ומחשבות, אבל חשוב לנו לשלב גם אנשים שאינם בעלי נכויות”.

אסתר מדגישה שלסניף קרית שמונה יש חשבון משלו, וכל הכסף שייתרם ביום ההתרמה מיועד לפעילויות של אזור אצבע הגליל. “אני פונה לקהל הרחב לפתוח את הלב ולתרום ככל יכולתו ביום שלישי הקרוב על מנת שנוכל להמשיך בעבודה השוטפת למען ילדי איל”ן ונוכל לממש פרויקטים חדשים שעדיין לא הגיעו לידי ביצוע”.

 

יום ההתרמה למען איל”ן יתקיים ביום ג’, 26 במרץ 2019 בכל הארץ, כולל הגליל העליון.

בקרית שמונה ההתרמה תתקיים ב-3 וב-4 באפריל 2019

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn