צילום: המכללה האקדמית תל חי

נאמני קרן הלמסלי בביקור במכללה האקדמית תל חי

סנדור פרנקל, נאמן קרן הלמסלי, ורעייתו רות הגיעו לאחרונה לביקור במכללה האקדמית תל חי במהלכו סיירו בבניין “הלמסלי למדעים” אשר נבנה מכספי התרומה של הקרן וישמש את חוקרי המכללה ומכון המחקר מיגל.

בביקור השתתפו נשיא המכללה האקדמית תל-חי פרופ’ אליעזר שלו, מנכ”ל המכללה אלי כהן, מנכ”ל מיגל, דוד זגדון, פרופ’ רחל אמיר חוקרת ומרצה בכירה במיגל ובמכללה האקדמית תל חי וצוות היחידה לקשרי חוץ של המכללה. 

בניין הלמסלי למדעים נבנה בעזרת תרומה של 5.3 מיליון דולר שניתנה  בשנת  2018 . בימים אלה הסתיימה בנייתו ובקרוב יאוכלס. בניין זה הוא  ראשון מסוגו בצפון הארץ, המשלב הוראה אקדמית ותשתיות מחקר מתקדמות במבנה אחד. 

נשיא המכללה אליעזר שלו ומנכ”ל המכללה אלי כהן, הציגו בפני הזוג פרנקל, את חזון המכללה לבנות אקדמיה איכותית  ומחקר ברמה הגבוהה ביותר, לצד מעורבות ושותפות עם הקהילה והתעשייה, במטרה לפתח ולקדם את הגליל המזרחי כאשר כחלק ממימוש חזון זה, תהפוך תל-חי בשנים הקרובות לאוניברסיטת הגליל ותהיה מנוע צמיחה משמעותי לגליל ותושביו, למשיכת כוח אדם איכותי נוסף, להקמת מרכזי חדשנות, לפיתוח מגוון אפשרויות תעסוקה ולצמצום הפערים  הגדולים בין המרכז והצפון.

הזוג פרנקל התרגש מהסיור בבניין המעבדות החדש ומהמפגש עם הנהלת תל חי ומיגל כאשר לדבריהם הקרן שמה לה למטרה לפעול לפיתוח הנגב והגליל והם שמחים לראות כיצד, בעזרת תרומתם, המכללה גדלה ומתפתחת ומושכת אליה סטודנטים, מרצים וחוקרים רבים שעוברים להתגורר בגליל. 

נשיא המכללה והמנכ”ל הודו למשפחת פרנקל על השותפות האמיצה ועל התרומה החשובה, המאפשרות למכללה להגשים את חזונה לפיתוח הגליל. 

דוד זגדון מנכ”ל מכון המחקר מיגל הציג את מבנה המעבדות ואת הרעיון של מעבדות מתקדמות בחללים פתוחים המאפשר לקיים מחקרים בינתחומיים משותפים למספר חוקרים. כמו כן תיאר זגדון את המערכת האקולוגית האזורית הרב-גונית, הפרושה על פני המרחב הגיאוגרפי הגלילי, המאפשר לחוקרים לעסוק בסוגיות גלובליות מגוונות בתחומי הביוטק, האגרוטק, הרפואה, מדעי המזון ועוד. פרופ’ רחל אמיר סיפרה על מחקריה העוסקים במטבוליזם של צמחים ועל ההשפעה הרבה שיש למחקרים שלה על האקוסיסטם הגלילי.  

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn