בשני אירועים שונים, נבחרו 26 המיזמים שייכנסו לתוכנית ההאצה הייחודית שתוביל סטארטאפים להצלחה תוך חצי שנה – 13 בקריית שמונה ו-13 בחצור הגלילית * משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף-טק, ‘יוזמה לאומית’ בהובלת אראל מרגלית ועמותת בוגרי 8200, הכריזו על המיזמים שנבחרו בשני אירועים חגיגיים * אראל מרגלית: “מרגש לראות איך אחרי 4 שנים של עבודה באזור הגליל המזרחי, קמה לה כאן סצנת יזמות אדירה, כזו שמצד אחד מעודדת את הנוער לחשוב בגדול ולחשוב יזמות, ומצד שני מאפשרת לסטארטאפים מקומיים להצליח ולהקים את הדבר הגדול הבא” 

 

בסוף השבוע האחרון, השיקו משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף-טק, ‘יוזמה לאומית’ בהובלת אראל מרגלית ועמותת בוגרי 8200, את ה’אקלסרטור’ הראשון בקריית שמונה ובחצור הגלילית, והכריזו על 26 המיזמים שנבחרו לתכנית “אקסלרייט”- תכנית האצה למיזמים טכנולוגיים, שתסייע בהפיכתן לחברות הזנק (סטארטאפ) צומחות ומצליחות, בדגש על גיוס משקיעים ולקוחות.

האקסלרטור שנקרא – אקסלרייט, הינו תכנית האצה ייחודית בת חצי שנה למיזמים בשלב הפיתוח. בקרית שמונה, האירוע נערך בהיכל התרבות, ובמהלכו הציגו 13 המיזמים את הסטארטאפים שייכנסו לתכנית היוקרתית. הסטארטאפיסטים זכו להשתתפות בקהל של כמה ממובילי קרנות ההשקעה בישראל, ביניהן קרן JVP, קרן גיזה ועוד. עוד נכחו באירוע גורמים מתחום האקדמיה והמחקר לצד מפעלים ואנשי תעשייה מקומית, שיעניקו ליווי וסיוע בחיבור בין חדשנות ותעשייה.

המיזמים שנבחרו בקרית שמונה יקבלו מעטפת שירותים והטבות, הכוללת חללי עבודה ב- HUB חדשני, פיתוח עסקי, ליווי צמוד של מנטורים מבכירי ההייטק הישראלי, פיתוח מוצר, סדנאות תוכן, ייעוץ משפטי, תכנית שיווקית, רישום  פטנטים, גיוס לקוחות אסטרטגיים, וכמובן, חיבור למשקיעים ולכנסים הטכנולוגים הגדולים בישראל. הכל במטרה להפוך תוך כחצי שנה את המיזמים לסטארטאפים שעומדים על הרגליים.

ראש העיר של קריית שמונה, אביחי שטרן, אמר: “תענוג והתרגשות עצומה להשיק בשנת ה-70 לקריית שמונה את האקסלרטור הראשון בעיר. לאקסלרטור בקריית שמונה הוגשו מספר שיא של בקשות, דבר שמוכיח את מה שאנו אומרים כל העת – קריית שמונה הופכת לעיר של יזמות. זה למעשה הסיפור החדש של קריית שמונה, והיזמים שנבחרו מסייעים לנו לכתוב את הפרק המופלא הזה בסיפור החדש של עירנו. אנחנו רוצים לראות כאן סטארטאפים מקומיים שעומדים על הרגליים. חשוב לנו שהיזמים יראו בנו, כעירייה, כתובת לכל דבר. נעשה כל שביכולתנו לסייע ליזמיות וליזמים להפוך לסטארטאפיסטים מצליחים, ויחד נמשיך לכתוב את סיפור ההצלחה של קריית שמונה”.

מ”מ וסגן ראש העיר, אופיר יחזקאלי: “החזון שלנו בנושא הפודטק קורם עור וגידים עם תשעה מיזמים שבאים מעולם הפודטק ויכולים לשנות את העולם. אני שמח לראות יזמיות ויזמים בני העיר, חלקם נולדו כאן בקריית שמונה, לצד סטארטפיסטים מכל האזור, שמאמינים באקסלרטור של קריית שמונה”.

גם האקסלרטור בחצור הגלילית רשם ביקוש שיא עם עשרות סטארטאפים שהגישו מועמדות להשתלב בתכנית, כאשר וועדת הבוחרים בחרה ב- 13 מיזמים. היזמים הנבחרים יקבלו מעטפת שירותים והטבות בסביבה יזמית תומכת להיי טק, במתחם עבודה ייעודי להם בחצור הגלילית. כמו כן, תיבנה עבורם תכנית עבודה שבועית עם מנטורים מובילים בתחום, שהם בעצמם משקיעים ויזמים עם סיפורי הצלחה מוכחים. המנטורים ילוו את התהליך, החל מסיוע ליזמים בהבשלת הרעיון לכדי מיזם, וכלה בסיוע ביצירת Networking ובגיוס מימון והשקעות. עוד כוללת התכנית: סדנאות בנושאים מגוונים כמו go-to-market, הגדרת הצורך, ולידיזציה, פיצ’ינג, הסכמי מייסדים והסכמי השקעה. כל זאת, על מנת להביא את הרעיון של היזמים לחברת סטארטאפ, להנגיש אותם למשקיעים, לקרנות ולמענקי המדינה, ולחבר אותם לתעשייה, כאשר המטרה העיקרית של התהליך הינה להגיע לשיווק בהקדם.

שמעון סויסה, ראש מועצה מקומית חצור הגלילית, אמר באירוע: “האקסלרטור שנפתח בחצור, מהווה הגשמת חלום עבור יזמים בתחום ההייטק. סיפורה של חצור, גם בתחום זה, מביא בשורה גדולה לחצור בפרט ולגליל בכלל”.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, בירך על  התפתחותו של האקוסיסטם היזמי-טכנולוגי בגליל, שנרשם במאיצים בחצור הגלילית ובקריית שמונה. “קיימת חשיבות עליונה לקידום פרויקט ייעודי זה. מדובר בהזדמנות פז לייצר סביבה תומכת לפיתוח סטארטאפים באזורי עדיפות לאומית ובמימון ממשלתי. היזמים שנבחרו להשתלב בתכנית ‘מעוף-טק’ קיבלו הזדמנות לצמוח, לגדול ולפתח את השוק העסקי במקום מגוריהם, וכבפועל יוצא מכך, גם לפתח את הכלכלה הישראלית”.

יו”ר יוזמה לאומית וקרן ההשקעות JVP , אראל מרגלית: “מרגש לראות איך אחרי 4 שנים של עבודה באזור הגליל המזרחי, קמה לה כאן סצנת יזמות אדירה, כזו שמצד אחד מעודדת את הנוער לחשוב בגדול ולחשוב יזמות ומצד שני מאפשרת לסטארטאפים מקומיים להצליח ולהקים את הדבר הגדול הבא.  האקסלרטור שאנו מפעילים לראשונה בגליל, יאפשר לסטארטאפים לצמוח ולגדול, ולקחת חלק בחזון שלנו ליצירת חברות גדולות שייצרו, כאן בגליל, אלפי מקומות עבודה איכותיים לצעירים. יצרנו מסלול ייעודי לסטארטאפים בתחום הפודטק, חלק מהתוכנית הגדולה שלנו להפיכת האזור למוקד חדשנות עולמי בתחום המזון והחקלאות. רמת הכישרון של היזמים והיזמיות בגליל לא נופלת מהיזמים במרכז. כל מה שהם צריכים כעת זו ההזדמנות להצליח, ואנו נעשה הכל כדי שזה יקרה”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn