צילום: רותם גולן

מאת יורם מלול חבר מועצת העיר קריית שמונה.

בימים אלה עת מתמודד המחוז הצפוני של המשטרה במאבק נחוש מול אירגוני הפשיעה בצפון, ראיתי לנכון כנבחר ציבור לחזק מאבק זה. אני קורא לכל ראשי הרשויות בצפון לא לעמוד מן הצד ולתת גיבוי ציבורי גלוי למאבק שנעשה לטובת כלל תושבי הצפון ערבים ויהודים, חקלאים ועירוניים כאחד. קראתי בסוף השבוע ראיון עם מפקד מחוז הצפון במשטרה ניצב שמעון לביא ומדבריו משתמע כי, ראשי הרשויות מודים לו בארבע עיניים, אבל חוששים לעשות זאת בגלוי, זו העת למאבק משותף וגלוי.

המשטרה כחוד החנית של הרשות המבצעת שואבת את כוחה וסמכותה מהחוק, אך היא אינה פועלת בחלל ריק, והיא חייבת גם ובעיקר את הגיבוי הציבורי, גיבוי שיש בו כדי להכניס רוח במפרשיה ויתר מוטיבציה בפעילות המשטרה על מפקדיה ושוטריה. המשטרה בשנה האחרונה מתחה את איבריה מעבר ליכולותיה על רקע הקורונה ותפקוד ללא מפכ”ל במשך שנתיים עם ארבעה מערכות בחירות מכבידים מאוד. המלחמה שהכריזה המשטרה על אירגוני הפשיעה בצפון נועדה לשרת את כלל הציבור על נבחריו, הגיבוי של הציבור למשטרה מהווה גם מסר לעבריינים  שחציתם כל גבול, עד כאן. אין לכם יותר לגיטימציה כל שהיא להמשיך במעשיכם ההורסים כל חלקה טובה ואנחנו הציבור נשתף פעולה עם המשטרה במאבק זה.

אני מבקש לחזק את שוטרי המחוז על המלחמה באירגוני הפשיעה בצפון, כמי שמכיר את הפשיעה בגליל בהיותי מפקד משטרת ראש פינה בשנת 1995 עד שנת 1998, ובהמשך מפקד משטרת קריית שמונה וסגן מפקד מרחב הגליל. 

בהצלחה רבה למחוז הצפוני על שוטריו ותושביו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn