צילום: דובר צה”ל

השבוע (שני) התקיים יום התייחדות של המשפחות השכולות של עוצבת ״חירם״ בראשות מפקד החטיבה, אל״ם סיון בלוך. לאחר שיום זה התבטל בשנה שעברה עקב מגפת הקורונה, התקיים יום התייחדות מרגש במיוחד שמהלכו נחנך חדר ההנצחה המשופץ בחטיבה לזכר נופליה.

צילום: דובר צה”ל

מדברי מפקד החטיבה המרחבית 769, אל”ם סיוון בלוך: ״בשנה האחרונה שיפצנו ושדרגנו את חדר ההנצחה של נופלי חטיבה 769. לא פשוט להיכנס לחדר הזיכרון, להתבונן ברשימת השמות, לקרוא וללמוד על סיפורי הנופלים. חדר זה מאפשר לנו, החיילים והמפקדים בחטיבה ללמוד ולהעמיק על נופלי החטיבה ומתוך כך לאמץ לנו את הערכים שלאורם פעלו הנופלים. הזיכרון והמורשת הם חלק בלתי נפרד מרוח חטיבת ״חירם״, מיכולתה להמשיך להיות חוד החנית המבצעי והאנושי במאבק המתמשך להגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל. אני מבטיח שנמשיך להעביר את לפיד שמירת הארץ מיד ליד וכולי תקווה שנזכה לשלום בנינו ובין שכנינו״.

מדבריה של גילה לנציצקי, אימו של סמ״ר אילן לנציצקי ז״ל שנהרג באסון המסוקים לצד 72 לוחמים נוספים, 10 מתוכם לוחמים מחטמ״ר 769: ״בשם כל המשפחות השכולות אני רוצה להודות לכל אחת ואחד שלקח חלק בהקמת חדר ההנצחה, בו מונצחים יקירינו, שיצאו למשימתם ולא שבו.
הנופלים הותירו אחריהם משפחות, הורים, נשים, ילדים, אחים וחלל אחד גדול. כל מי שיכנס לחדר ההנצחה יכיר את הנופלים, את פניהם, את סיפור חייהם ואת מורשתם של הבנים. כך ימשיך זכר יקירנו לחיות לנצח״.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn