צילום: אשכול גליל מזרחי

ניהול הפסולת האזורית של הרשויות באמצעות אשכול גליל מזרחי החלה בשנת 2018 כאשר הוקם אגף לניהול פסולת אזורי בתמיכת המשרד להגנת הסביבה עם תקציב של 50 מיליון שקלים לסייע לרשויות האשכול ברכישת פחים, כלי צמ”ה ועוד. השנה יינתן מענה לאיסוף וטיפול פסולת בנין, פסולת חקלאית, וכלל סוגי הפסולת שתמנע השלכת פסולת בשטחים פתוחים וזיהום הסביבה.

על פי דוח הערכה שביצע מינהל הפיתוח במשרד הפנים בשנת 2020 אשר בדק את האפקטיביות של מערך הפסולת האזורי נמצא כי, נחסך כסף רב לרשויות עם ירידה בעלות שירותי האיסוף והפינוי של פסולת ביתית באמצעות האשכול ב – 20% בממוצע לטון, וכמות הפסולת המדווחת ירדה ב – 25,000 טון שהביאה לחיסכון של 12 מיליון שקלים באיסוף והטמנה. בנוסף, בכל הרשויות קיים טיפול מוסדר בפסולת גושית, אשר מביא לצמצום מפגעי הפסולת בשטחים הפתוחים. מנהל אגף לניהול פסולת אזורי באשכול גליל מזרחי, חיים אלמליח אמר כי, הפעילות הזו אפשרה לרשויות פחות חזקות שאין באפשרותן לרכוש ציוד לניקוי ושיפור חזות הסביבה להיות באותה רמה של רשויות חזקות וכך מטרה נוספת מושגת  לצמצום פערים בין הרשויות ומתן הזדמנות שווה.

נורית צור רבינו מנכ”לית האשכול ציינה כי, האתגר המרכזי והגדול ביותר של אגף ניהול פסולת באשכול הוא למצוא פתרון קצה לפסולת ביתית מעורבת במקום אתר תאנים שנסגר וגרם לעליה משמעותית בעלות ההטמנה, לכל הרשויות בגליל המזרחי.  גם מוביל תחום איכות הסביבה באשכול, סגן יו״ר אשכול גליל מזרחי וראש מועצה מקומית חצור הגלילית, שמעון סויסה התייחס לניהול הפסולת ברשויות ואמר כי הוא גאה על התהליך שנתן מענה הולם ומקצועי לתחום מהחשובים ברשויות המקומיות ולשיפור השירות לתושב.

יו”ר האשכול וראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן-מובחר: “אני מודה לגורמים המקצועיים באשכול שמובילים את מערך ניהול הפסולת האזורי במקצועיות ולכלל הרשויות על שיתוף הפעולה. ביחד עם הרשויות, נקדם במלוא המרץ הקמת מתקן קצה לפסולת המעורבת כדי להביא פתרון בר קיימא וכלכלי”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn