ראש עיריית קרית שמונה ניצל את טקס י”א באדר כדי לקרוא לנשיא המדינה ולממשלת ישראל לעשות הכל כדי “להחזיר הביתה לקבורת ישראל את סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול שנפלו במהלך מבצע צוק איתן”. הטקס המסורתי נערך בתל חי ביום חמישי האחרון לציון 97 שנים למורשתם של גיבורי תל חי.

 

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, היה הנואם המרכזי בטקס האזכרה הממלכתי לזכר יוסף טרומפלדור ומגיני תל-חי והניח זר לזכרם למרגלות אנדרטת ״האריה השואג״ בכפר גלעדי.

 

בטקס השתתפו גם סגנית יו”ר הכנסת ח”כ נאווה בוקר, נשיא בית משפט השלום בנצרת השופט דורון פורת, ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה, ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, סגן ראש העיר יגאל בוזגלו  וח”כ יפעת שאשא-ביטון .

 

ראש העיר ניסים מלכה שנשא דברים בטקס אמר בין השאר: “הקרב על תל חי, הוא פרק חשוב בתולדות ההיסטוריה היהודית. פרק של גבורה, דבקות במטרה, עמידה איתנה, נחישות ואהבת המולדת. את כל הערכים החשובים האלה אנו מעבירים לדור הצעיר שלנו. אני שמח שבני נוער רבים נמצאים איתנו כאן בטקס האזכרה הממלכתי לגיבורים שנפלו בקרב על הגנת תל חי ושעל שמם קרויה עירנו קריית שמונה”.

 

ראש העיר פנה במהלך נאומו לנשיא המדינה ריבלין ולחברת הכנסת בוקר ואמר להם: “מכאן אני מבקש מכם לעשות כל שבידכם כדי לקדם את התוכנית הלאומית לצפון. קריית שמונה חזקה, גליל פורח, וגולן משגשג – זו בדיוק צוואתם הלא כתובה שהשאירו טרומפלדור וחבריו בלכתם”.

 

בסיום דבריו אמר ראש העיר בהתרגשות רבה: אני מנצל במה זו כדי לפנות באופן אישי לכבוד נשיא המדינה מר ראובן ריבלין ולנציגי הממשלה שמכבדים אותנו בנוכחותם ביום חשוב זה  – אנא מכם,  עשו כל שבידכם כדי להחזיר הביתה לקבורת ישראל את סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול שנפלו במהלך מבצע צוק איתן“.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn