צילום: המאפייה המרחבית

עובדי המאפייה המרחבית ראויים לשבח. עובדי המאפייה הגיעו השבוע (שלישי) לדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב והשתתפו בדיון להקפאת המכרז שבו זכתה מאפיית ברמן לאספקת לחם לבסיסי צה”ל והמשך אספקת הלחם על ידי המאפייה המרחבית. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב רחל ברקאי הורתה על צו ביניים המורה על הקפאת המכרז שבו זכתה מאפיית ברמן עד לקבלת החלטת ועדת המחירים שאמורה להכריע לגבי המחיר הראוי לייצור הלחם ואספקתו. העתירה הוגשה על ידי המאפייה המרחבית באמצעות עו”ד ד”ר מתן גוטמן נגד משרד הביטחון בדרישה לביטול הזכייה של מאפיית ברמן במכרז הלחם של צה”ל. מ”מ וסגן ראש העיר אופיר יחזקאלי נכח בדיון לתמיכה בעובדי המאפייה.

השופטת ברקאי, בהחלטתה, מנעה פיטורים של 120 משפחות ונתנה סיכוי ותקווה לעובדים שנלחמים לשמור על פרנסתם. הדיון הבא בעתירה יתקיים ב- 21.7 עד אז מצפה השופטת ברקאי מוועדת המחירים לתת החלטתם  בדבר המכרז. בהחלטתה האמיצה להורות על מתן צו ביניים השופטת ברקאי עצרה את כל ההליכים במכרז במשרד הביטחון כך שמאפיית ברמן אינה יכולה להתחיל בהפעלת המכרז.

עו”ד הד”ר מתן גוטמן המייצג את המאפייה המרחבית: “אני מברך על החלטת כבוד השופטת ברקאי. בנסיבות הקיימות משרד הביטחון חייב להמתין לסיום הבירור של הטענות על ידי ועדת המחירים וברור הוא שמימוש המכרז שעה שיש סימני שאלה גדולים ביחס להצעה של ברמן אינו סביר”.

גלעד אהרונסון, מנהל התפעול במאפייה מרחבית ויו”ר ועד העובדים: “ההחלטה היא הישג חשוב לא רק עבור 120 העובדים בקרית שמונה אלא גם עבור הצרכן הישראלי, שנפגע מהתנהלות דורסנית במשק. האחריות מונחת כעת לפתחה של ועדת המחירים לקבוע את הסטנדרט המקצועי ולהבטיח שענף הלחם ימשיך ליהנות מתחרותיות גבוהה ומיכולת לפרנס כראוי את עובדיו”.

אופיר יחזקאלי, מ”מ וסגן ראש העיר קריית שמונה:  “אסור שמפעל כה משמעותי ייסגר בקריית שמונה. העירייה תעשה כל שביכולתה לסייע למאפייה המרחבית, ואני מקווה שמשרד הביטחון יבחן מחדש את החלטתו ולא יביא לעשרות מפוטרים בצפון הארץ”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn