בית הקשיש בקרית שמונה ימשיך לפעול כרגיל. השבוע ניתן אישור לחידוש רישיון הפעלת בית הקשיש על ידי משרד הרווחה. הליקויים אשר הודגשו על ידי הפיקוח טופלו מה שסלל את הדרך לחידוש הרישיון 0 עיריית קריית שמונה: “אנחנו בודקים את האפשרות לגייס את הכסף החסר ולמצוא מפעיל חדש לבית המייסדים או לחלופין להפעיל את המקום בהפעלה עצמית של העירייה” 

 

לאחר שבוע בו הוטל ספק על עתידו של בית המייסדים בקריית שמונה, עם חשש גדול לסגירתו, השבוע ניתן אישור לחידוש הרישיון ולהפעלת בית הקשיש בעיר.

בביקורת אשר נערכה בבית הקשיש לפני כשבועיים על ידי נציגי משרד הרווחה דווח כי ישנם ליקויים קשים מאוד. הליקויים תוארו על ידי משרד הרווחה ככאלו שנוגעים לתחום המזון והניקיון בבית הקשיש. על פניו יו”ר העמותה, אלי זפרני התבקש להחליף את ספקית המזון בבית הקשיש בטענה לכך שרמת המזון הניתן לקשישים הינה רמה נמוכה מאוד. ובנוסף ביקשו כי מי שמבצעת את הניקיון בבית הקשיש תסיים את תפקידה לאלתר.

יו”ר העמותה זפרני, שלא מיהר ולא שש לפטר את המנקה, שעובדת מזה שנים במקום, אכן עשה כך ובנוסף גם החליף את ספקית המזון במקום. בכך ענה על דרישות הפיקוח של משרד הרווחה ומכאן האישור שניתן השבוע לחידוש הרישיון במקום.

בית הקשיש שלא פסק מפעילות לרגע, ימשיך את פעילותו לשנה הקרובה וככל הנראה גם בשנים הקרובות כפי שהיה עד כה.

משיחה עם דיירים קשישים בבית הקשיש עולה כי רצונם הוא שכעת שנושא חידוש הרישיון מאחורינו, יפעלו הצדדים בהנהלת העירייה בקרית שמונה ויו”ר העמותה מר אלי זפרני למציאת הדרך לשיפוץ הנדרש במקום.

כאמור, לבית הקשיש ניתן תקציב של קרוב לחמישה מיליון שקלים מהביטוח הלאומי. תקציב זה לא ינתן לטובת שיפוץ המקום ללא מתן סכום של קרוב למיליון שקלים מעיריית קריית שמונה, רוצה לומר מצ’ינג.

פנינו לעיריית קריית שמונה על מנת להבין ממנה היכן עומדים הדברים, מלשכת ראש העיר נמסר: “בזמנו ניתן תקציב של 3.6 מיליון שקלים עם מצ’ינג של 10% בלבד. יו”ר בית הקשיש אלי זפרני הצליח לאבד את התקציב הזה מסיבות שאינן ברורות. במקום זאת הוא קיבל במאי 2018 תקציב חדש של 5 מיליון שקלים עם מצינג של 2.2 מיליון שקלים. יו”ר בית הקשיש שכיהן באותם ימים גם כמשנה לראש העיר, יחד עם ראש העיר לשעבר, לא הצליחו לגייס את המצ’ינג הדרוש, כך שתמוה שהוא מאשים אחרים בכך ומפנה אצבע מאשימה להנהלת העיר החדשה. מתוך כבוד למייסדי העיר, אנחנו בודקים את האפשרות לגייס את הכסף החסר ולמצוא מפעיל חדש לבית המייסדים או לחלופין להפעיל את המקום בהפעלה עצמית של העירייה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn