22 שנה עברו מאז התרחש אסון המסוקים, בו נקטפו חייהם של 73 חיילים בהתנגשות שני מסוקי יסעור * כמדי שנה, קיים בית הספר “הר וגיא” את יום העיון המסורתי שלו לזכרם של החללים באסון * האירוע המרכזי התקיים בטקס הזיכרון הממלכתי בנוכחות הרמטכ”ל רא”ל אביב כוכבי, ראש המועצה גיורא זלץ, בני משפחותיהם של החללים, תלמידים, חיילים ומפקדים

 

כבכל שנה, התקיים ביום רביעי האחרון בבית הספר ‘הר וגיא’ יום העיון המסורתי לזכר 73 חללי אסון המסוקים, אשר נהרגו לפני 22 שנים בהתרסקות שני מסוקי צה”ל.

ביום העיון ובטקס הזיכרון השתתפו הורים ובני משפחה של הנופלים, חברים, אישי ציבור ובראשם הרמטכ”ל, רא”ל אביב כוכבי, ראש המועצה גיורא זלץ, מאות תלמידים וחניכי מכינות קדם צבאיות, חיילים ומפקדים.

בליל ה-4 לפברואר 1997, שני מסוקי יסעור של חיל האוויר הישראלי התנגשו בתאונה מחרידה מעל עמק החולה. אחד המסוקים התרסק במושב שאר ישוב והשני בסמוך לקיבוץ דפנה. מדינה שלמה הזדעזעה באותו הלילה, בו נקטפו חייהם של 73 חיילים ששהו במסוקים אשר המריאו ממחניים והיו בדרכם לבסיסי צה”ל שבדרום לבנון. דקות ספורות לאחר ההמראה, המסוקים נעלמו מהמכ”ם וסיבות ההתנגשות נשארו תעלומה.

בבית החינוך המשותף הר וגיא מקיימים מדי שנה תהליך לימוד בבית הספר, כשבסיומו מתקיים יום עיון וטקס זיכרון, ביחד עם המשפחות השכולות, על מנת להנציח את הנופלים.

השנה יום העיון עסק בנושא “אזרחות-חיילות-אזרחות: על אחריות ומחויבות במעגלי החברה הישראלית”, ולקח בו חלק מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ביחד עם אנשי המטה שלו, מנהלים, מפקחים ובעלי תפקידים מהחינוך ההתיישבותי, מפקדים בכירים בצבא, ובעלי תפקידים בכירים נוספים.

תלמידי מגמת התקשורת של בית הספר לקחו חלק פעיל ביום זה. רדיו “קול הגליל העליון”, בשיתוף עם תלמידי הרדיו, ליוו וראיינו את השותפים והמשתתפים בחוגי הדיון. תלמידי הווידאו צילמו במהלך היום כולו בתוך ומחוץ לחוגי הדיון.

רוית רוזנטל – פלד, מנהלת בית הספר, אומרת כי “יום העיון הוא חלק בלתי נפרד מתפיסתנו הערכית ומחזוננו החינוכי, המייחס חשיבות גדולה לעיצוב זהותם הבוגרת של תלמידינו כאזרחים במדינת ישראל, כבוגרים מעורבים, אכפתיים, רגישים לזולת ומפעילים שיקולים מוסריים וערכיים בתחומי חייהם. אנו גאים בקבוצת התלמידים משכבות יא’-יב’, שעברו תהליך הכנה ארוך, והנחו את יום העיון שהיה מוצלח מאוד. זו השנה ה-19 שבה אנו מקיימים יום מיוחד זה, שבכל שנה מתחבר לסוגיות שמעסיקות את תלמידינו הבוגרים ערב גיוסם לצבא. יחד הקמנו מפעל הנצחה משמעותי וערכי, ששותפים לו בני נוער ומבוגרים כאחד”.

ראש המועצה, גיורא זלץ, אמר בטקס: “אני מבקש לחבר את הזיכרון למנהיגות. מנהיגות זו היכולת לתת ולקבל, זו היכולת לייצר השראה. לעזור לאנשים סביבנו להיות טובים יותר, משמעותיים יותר. מנהיגות כזו נותנת לך את הזכות והיכולת להוביל אנשים למקומות בהם קשה להם, למקומות שהם נדרשים להגיע לקצה גבול היכולת ואף למעלה מכך, זו מנהיגות הנשענת על היכרות עם האנשים שלך, על היכרות של האנשים אותך. זו היכרות שיוצרת הערכה, הערכה שיוצרת חברות.

כך גם רגעי שיא של שמחה ועצב מייצרים הזדמנות להשראה. ברגעים של אושר גדול כמו גם עצב עמוק, אנחנו פתוחים יותר, מקבלים אחד את השני , יש בנו את הרצון לחפש את המשותף והמחבר בינינו. כאשר נדע לקחת את תחושת ההתעלות, את שאר הרוח, את עוצמת הרגשות שאנחנו חווים ברגעים אלו למקום של שינוי לטובה, אז תהיה לרגעים אלו את המשמעות המלאה. יום הזיכרון הזה, הוא יום של התעלות, של שאר רוח, הוא יום של השראה”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn