צילום: איחוד הצלה עמק החולה

בשבוע שעבר (שלישי) התקיים בסניף איחוד הצלה עמק החולה טקס חגיגי במסגרת פרויקט “תן כבוד” של איחוד הצלה עמק החולה ובו הוענקה תעודת הצטיינות והערכה לנעמי גלידאי, תושבת קריית שמונה ומתנדבת בפרויקט “תן כבוד” על מסירותה ופועלה למען הקשישים בקרית שמונה. הטקס נערך בהשתתפות ראשת סניף איחוד הצלה עמד החולה ויקי תפארת ורכזי הפרויקט “תן כבוד” הרב שמעון שושן והירש ויויאן.

פרויקט “תן כבוד” הוא מיזם של איחוד הצלה במסגרתו מתנדבי איחוד הצלה, פראמדיקים או חובשים, מגיעים לביתו של קשיש ערירי ועוקבים אחר מצב בריאותו. המתנדב מגיע לפחות אחת לשבוע, לוקח לקשיש מדדים (לחץ דם, סוכר, סטורציה) ועוקב אחר מצב בריאותו. אם המתנדב מזהה מדדים לא תקינים הוא יוצר קשר עם רופא המשפחה, מעדכן אותו ודואג להפנות את הקשיש להמשך טיפול במרפאה או לחילופין לטיפול בבית החולים.

ראשת סניף איחוד הצלה עמק החולה ויקי תפארת מסבירה כי, “בין חלק מהמתנדבים והקשישים התפתחו קשרים חבריים וחלקם מרגישים כמו משפחה. חלק מהקשישים החיים לבדם הינם עריריים, חולים כרוניים, בעלי נכויות ו/או קושי תפקודי כזה או אחר, אשר הטיפול בהם הינו מורכב ומצריך מעקב, בקרה והדרכה של הרופא המטפל”.

ויקי מסבירה כי, המפגש הראשון מתבצע בין המתנדב לקשיש יחד עם איש רפואה בכיר לבנית תיק נתונים רפואיים, המוזנים לתוכנת מחשב. בכל מפגש, המתנדב ממלא דו”ח רפואי המוזן לתוכנה וכאשר יש חריגה במדדים מתקבלת התראה הנשלחת לתיבת הדואר האלקטרוני של מנהל הפרויקט ואל המנהל הרפואי, כך שלמעשה  כל חריגה נבדקת אל מול המתנדב עצמו בהתחשב במצב הקשיש ובשאר הנתונים אותם ראה המתנדב בביתו של הקשיש. במידה וקיימת נסיגה בבריאותו של הקשיש יפנו את הקשיש לקבלת טיפול ויעדכנו את קרובי משפחתו”.

ויקי מוסיפה כי, “אין ספק שהביקורים אצל הקשיש הם אלה שמשפרים את מצב רוחו. התחושה של הבדידות יוצרת מועקה בפני עצמה, אך המעקב המתמיד אחר מצב בריאותו של הקשיש מאפשרת להיות עם האצבע על הדופק. לא תמיד ההידרדרות במצב בריאותו של הקשיש מגיעה בבת אחת, הזיהוי המוקדם והטיפול המוקדם יכולים לשנות את מצב בריאותו ולאפשר לו לקבל את הטיפול עוד בטרם מצבו הבריאותי של הקשיש מידרדר”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn