צילום: המכללה האקדמית תל חי

נץ מצוי עבר שיקום במרכז האקלום באגמון החולה והושב בימים אלה אל הטבע

אירוע דרמתי התחולל במכללה האקדמית תל חי בתחילת אוגוסט השנה כאשר חתול הצליח לצוד נץ מצוי וכמעט טרף אותו. במקרה, נקלעו אל המקום דיקן הפקולטה למדעים פרופ’ דני קוטלר ורעות דיאמנט מהמחלקה לקשרי חוץ. רעות הצליחה לחלץ את הנץ משיניו של החתול רגע לפני שנטרף ופרופ’ קוטלר העביר את הנץ למרפאה לחיות בר של קק”ל והמכללה האקדמית תל חי באגמון החולה קק”ל שם נעשה לו צילום רנטגן והתגלה כי, בעקבות האירוע הטראומתי שעבר נשברה כנפו הימינית.

הנץ נלקח לבית החולים לחיות בר ברמת גן ועבר ניתוח אשר במהלכו הוחדרו לכנפו פינים מברזל במטרה לייצב את הכנף. זה היה ניתוח מורכב שהסתיים בהצלחה ולאחר החלמה של חודש חזר הנץ למרכז האקלום של קק”ל והאקדמית תל-חי באגמון החולה קק”ל.

במהלך האקלום עבר הנץ שיקום ארוך שכלל אימוני תעופה וציד ועבודה על כישורים שנפגעו בשל הפציעה. הנץ עבר על ידי צוות מרכז האקלום תרגילי פיזיותרפיה והוא אף קיבל תזונה מועשרת מיוחדת לצימוח הנוצות שנשברו לו.

הנץ הצעיר הלך והתחזק מיום ליום חזר לצוד את מזונו לבדו ולמד מחדש לעוף. צוות מרכז האקלום חיכה שהנץ הזעיר ישוב למשקלו: 108 גרם כדי שיוכלו לשחררו מחדש אל הטבע. ואכן הנץ המצוי הצליח להשיב לעצמו את משקל גופו שאיבד בעקבות המאורע ובימים אלה שוחרר בהצלחה את הטבע.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn