שר החינוך נפתלי בנט אישר את איחוד אוניברסיטת חיפה ומכללת בראודה, ח”כ יפעת שאשא ביטון מתנגדת למהלך: “אוניברסיטה בגליל תהיה רק בגליל המזרחי או שלא תהיה בכלל”

אתמול אישר שר החינוך נפתלי בנט את האיחוד בין אוניברסיטת חיפה ומכללת אורט בראודה בכרמיאל. המהלך שאמור לקדם את הצפון למעשה מחליש את אצבע הגליל. כשם שחברות ההיי-טק נעצרו ביקנעם, כך גם יקרה עם האקדמיות, כשהמפסידה הגדולה תהיה מכללת תל חי.

על פי התוכנית, מכללת אורט בראודה בכרמיאל תתאחד עם אוניברסיטת חיפה. במסגרת האיחוד, מכללת אורט בראודה תהפוך לקמפוס האוניברסיטאי הגלילי להנדסה וטכנולוגיה של מכללת חיפה והתואר שלה יהיה תואר אוניברסיטאי. שר בנט מסביר: “הדבר יוביל לחיזוק משמעותי של ההוראה והמחקר האוניברסיטאי בצפון הארץ”.

ח”כ יפעת שאשא ביטון הביעה את התנגדותה לתוכנית: “אין צורך אקדמי באוניברסיטה נוספת בארץ. המהלך שמציע השר בנט יחסל את האקדמיה בגליל המזרחי וזה בדיוק ההיפך ממה שאנו מנסים לקדם”.

גם ב”שינוי כיוון” מפרגנים לח”כ שאשא ביטון: “שאפו לח”כ יפעת שאשא ביטון שמעבירה הבוקר מסר ברור לשר החינוך”, כתבו היום בעמוד הפייסבוק שלהם. “המהלך שבנט מקדם למעשה חונק את כל אצבע הגליל. בדומה לעיוות חוק עידוד השקעות הון ששם את יקנעם ואצבע הגליל תחת אותה קטגוריה (כולנו יודעים איפה עצרו כל חברות ההייטק שרצו את הטבת המס) כך עושה כעת בנט בנושא האקדמיה. חיזוק כרמיאל זה אחלה, אבל ללא צעד משלים גם באצבע הגליל, שבמרכזו הפיכת מכללת תל חי למכללת מחקר, בנט יבריח עוד צעירים מאצבע הגליל”.

בראיון ל”מידע 8″ מסבירה ח”כ שאשא ביטון את התנגדותה: “הצורך להקמת אוניברסיטה בצפון הוא לא צורך אקדמי בלבד, הוא גם צורך חברתי, ולכן אין שום סיבה שהוא לא יקום בגליל המזרחי. להקים אוניברסיטה בכרמיאל, שנמצאת במרחק נגיעה מאוניברסיטת חיפה והיא מאוד נגישה מבחינת תחבורה, זה לפגוע בנו. במקום שהסטודנטים יגיעו עד הנה – הם פשוט ייעצרו בכרמיאל. אוניברסיטה בגליל, מבחינתי, תהיה אך ורק בגליל המזרחי או שלא תהיה בכלל. יש כאן עניין תפיסתי. המהלך של בנט נעשה בשביל לחזק את עמק הפריפריה. לא יהיה מצב שיעצרו בכרמיאל ולא ימשיכו פנימה עד הגליל המזרחי.”

ח”כ שאשא ביטון נאבקת למען מכללת תל חי זה זמן רב. “אני מנסה לחזק את המכללה ומיג”ל כבר בתוכנית הקרובה כי הם עוגן מאוד משמעותי כאן, הן מבחינת אקדמיה והן מבחינת מחקר, ובסופו של דבר זה יתרום למקומות תעסוקה איכותיים. זוהי רק ראשית הדרך במאבק.”

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn