-כתבה פרסומית-

נתחים מומלצים למעשנת

בשר הוא לא רק אוכל אלא תחום עניין והזדמנות לגלות טעמים חדשים ודרכים חדשות להתפנק. המעשנת היא דוגמא לכך ויכולה להיות כתחביב ואף מקצוע. המעשנת היא כלי אשר בשימוש שנים רבות ומיועדת לעיבוד בשר, דגים ואפילו ירקות. התפתחות המעשנת החלה בעישון מעל מדורה פתוחה וכיום טכנולוגיה מתקדמת אשר זמינה לחובבי עישון הבשר. גם בשימוש במעשנת ישנה רמת התמחות שהולכת וגדלה עם הזמן. אם אתם אוהבים בשר מעושן אתם חייבם לדעת איזה נתחים מומלצים למעשנת.

איזה נתחים מומלצים למעשנת?

פעילות העישון במעשנת מתבצעת באמצעות תא סגור אטום האוחז בעשן כתוצאה משריפה של עץ. ניתן לבחור בסוג העץ ולשרוף דברים נוספים על האש אם ברצונכם לגוון את הטעמים המסתתרים בעשן הסמיך עם ריחות וארומה אשר יתקבעו בבשר שמשתמר ומעניק לו את אופיו הייחודי.

חובבי המעשנת שימו לב: לפניכם רשימה של נתחים מומלצים למעשנת, נתחים שהעישון שלהם נחשב מומלץ במיוחד, והתוצאות יהיו בהתאם:

  • דנבר קאט – עשיר בטעמים, מתאים גם לצלייה ולטיגון, הנתח הזה מייצר מגוון טעמים שרק הולכים ומתבלטים בתהליך העישון.
  • אונטריב וואגיו – איפשהו בין הצלעות הצוואריות לבין האנטרקוט ישנו נתח רזה ששואל את טעמיו משכנו, האנטרקוט המפורסם, ומפליא לעשות כאשר הוא מעושן היטב.
  • אסאדו – אם קילפתם את בשר האסאדו המפורסם מסימן ההיכר שלו, העצם, נשארתם עם נתח עסיסי במיוחד, השפונדרה יודעת להשתבח במעשנת, וחובבי העישון, כמו גם חובבי האסאדו (הצלייה האיטית) יעריכו כל ביס וביס.
  • צוואר הטלה – מגיע בקוביות, בפרוסות, או פשוט מפורק מהעצם, ומתאים לא רק לעישון במעשנה, אלא גם לצלייה בתנור.

המעשנה משמשת ככלי עישון מקצועי יכולה להגיע במגוון גדלים ורמות ותוספות. כמו בכל תחביב מתחילים ועם הזמן מתקדמים והתוצאות לא מאחרות לבוא.

יש משהו קסום במיוחד בתחביבים הקשורים למזון. אנו מתעסקים באחד הדברים הבסיסיים ביותר בחיים, וכאשר אפשר לשפר אותם ולהביא אותם לרמה גבוהה במיוחד תוך שאתם מתפנקים בעצמכם ומפנקים את הקרובים והאהובים שלכם זו מתנה שלא מפסיקה לתת.

אם אני רוצה בשר “על האש”?

הישראלים נהיים יותר ויותר מתוחכמים עם השנים. האהבה לבשרים איכותיים הולכת וגדלה. לא רק המעשנה הפכה פופולארית. עולם הבשרים על האש נהיה יותר ויותר מקצועי ואנשים מבינים שלא כל נתח בשר אפשר או כדאי לעשות על גחלים “על האש”.

כדי ליהנות מבשר מעושן כמו שצריך יש לבחור נתחים מומלצים למעשנת. אותו הדבר לגבי “על האש”. כדי שהבשר יהיה טוב יש לבחור נתחים מיוחדים לעל האש. תתחילו עם “סוכריות” פילה מניון עם שומן כבש, תמשיכו לקבב פרגיות ובשר עראיס בתערובות ייחודיות, ותגיעו לנתחים ייעודיים כמו טומהוק מקוצר או סינטה עגל מיושן.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn