ד”ר סשה ישראלי, מומחית ברפואת משפחה ומייעצת בתחום הסוכרת של מכבי שירותי בריאות בצפון
 צילום: מכבי

יותר מחצי מיליון בני אדם בישראל סובלים מסוכרת ורובם כלל אינם מודעים למצבם. מהי סוכרת? מה ההבדל בין הסוגים השונים? מי נמצא בקבוצות הסיכון? ואיך מטפלים?לכבוד שבוע הסוכרת הבינלאומי, ד”ר סשה ישראלי, מומחית ברפואת משפחה ומייעצת בתחום הסוכרת של מכבי שירותי בריאות, על סוכרת וסוגיה

מחלת הסוכרת הנפוצה ביותר בקרב ילדים ונוער היא סוכרת סוג 1, מחלה אוטואימונית בה נוצרים נוגדנים שפוגעים בתאי לבלב שמייצרים אינסולין. הביטוי הראשוני להימצאות סוכרת מסוג זה הוא ריבוי מתן שתן וצימאון (בשל ערכים גבוהים של סוכר בגוף ) ולעיתים גם ירידה במשקל. הסוג הנפוץ של סוכרת בקרב מבוגרים הוא סוג 2. בין גורמי הסיכון למחלה ניתן למצוא השמנה, סוכרת הריון והיסטוריה משפחתית של סוכרת סוג 2 .

לעומת זאת, פעילות גופנית משפרת מאוד את הרגישות לאינסולין והקפדה על תזונה נכונה יכולה למנוע התפתחות של סוכרת גם אצל אנשים עם גורמי סיכון או לסייע לאיזון המחלה  בקרב אנשים שאובחנו כסובלים ממנה. 

סוכרת לצד השמנה, יתר לחץ דם ועישון, מהווים גורם סיכון משמעותי להתפתחות מחלת לב וכלי דם, פגיעה כלייתית עצבית ועינית (ברשתית, ניתן לאבחנה אך ורק על ידי בדיקת קרקעית גלגל העין אצל רופא עיניים). 

לאחרונה בזכות מחקרים רבים שפורסמו ביחס לתרופות הקיימות והחדשות לטיפול במחלה השתנתה הגישה הטיפולית. הדגש הוא על טיפול בהשמנה, מניעה וטיפול בסיבוכים של המחלה לצד איזון של רמות הסוכר בקרב מטופלים סוכרתיים, כבר בשלבים מוקדמים של המחלה.

“אני מאמינה שכל מטופל שסובל מסוכרת הוא עולם ומלואו ועלינו להתאים לו תוכנית טיפול אישית בהתאם למצבו”. סיכמה, ד”ר סשה ישראלי, מומחית ברפואת משפחה ומייעצת בתחום הסוכרת של מכבי שירותי בריאות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn