מנהלת מחוז צפון, ד”ר אורנה שמחון: “מחוז הצפון מגדיל מדי שנה בהתמדה את שיעור המצליחים בבגרות, המצטיינים ובעלי תעודה המזכה בכניסה לאקדמיה”

 

בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון: “התקבלה אצלנו החלטה לסייע לשנע את התלמידים לבתי הספר, בבגרויות שהן לא בשעות הרגילות של בית הספר”

 

שירי פריאנט

 

תקופת הבגרויות יצאה לדרך. 52.2 אלף תלמידי מחוז הצפון, מ-108 ישובים ומ-249 מוסדות חינוך, נגשו לבחינת הבגרות באנגלית ביום חמישי האחרון. תקופת מבחני בגרויות הקיץ תסתיים ב-13 ביולי, במועד ב’ לבחינת הבגרות במתמטיקה.

 

מנהלת מחוז צפון, ד”ר אורנה שמחון, אומרת כי “מחוז הצפון מגדיל מדי שנה בהתמדה את שיעור המצליחים בבגרות, המצטיינים ובעלי תעודה המזכה בכניסה לאקדמיה. ההיערכות שלנו נותנת לי אמונה וביטחון שזו תהיה התמונה לאחר בחינות קיץ 2017. זוהי ההזדמנות לאחל הצלחה לכל הנבחנים מעומק הלב”.

 

גם נפתלי בנט, שר החינוך, בירך את הנבחנים: “תלמידות ותלמידים יקרים, אתם נכנסים היום לתקופה עמוסה של לימוד אינטנסיבי ולא מעט מתח. הדרך הטובה ביותר שאני מכיר ללמידה היא בחברותא, להקשיב לחבר שיודע, וללמד אחרים. על אף הלחץ וחשיבות המבחנים, זכרו שערכים, חברות והנאה הם לא פחות חשובים מציונים. אני מאמין בכם ואוהב אתכם, בהצלחה”.

 

שמואל אבואב, מנכ”ל משרד החינוך, אומר כי מערכת החינוך ערוכה לתת את כל המענים הנדרשים. במהלך העונה ייבחנו כ-220 אלף תלמידי כיתות י”א – י”ב מרחבי הארץ במגוון תחומים. מחברות הבחינה שהודפסו השנה יהיו בפורמט חדש, גדולות יותר, ויהיו נוחות יותר עבור הנבחן.

 

כמו כן, המשרד ביצע מספר מהלכים על מנת למנוע מצב של הדלפת שאלונים, כגון: שדרוג רמת האבטחה באופן משמעותי במהלך הבחינה עצמה, והכנת כספות למרבית בתי הספר, אשר יקלטו את הבחינות מבעוד מועד ויפתחו רק חצי שעה לפני הבחינה.

 

משרד החינוך אף הוסיף מספר חידושים השנה וכחלק מתהליך ההתייעלות ומשמירה על איכות הסביבה, הוחלט שכל בתי הספר יזינו באופן ממוחשב את הציונים מבתי הספר אל מערכות המשרד, ללא צורך בניירת ובבירוקרטיה מיותרת.

 

חידוש נוסף נוגע לתלמידים לקויי למידה. התקליטורים שהיו עד כה בשימוש תלמידים לקויי למידה, יוחלפו במכשירי 3MP מאובטחים. לאחר פיילוט מוצלח שהתקיים במועד חורף, הוחלט שבמהלך בחינות הקיץ יחולקו לכלל בתי הספר מכשירי 3MP עבור התלמידים לקויי הלמידה. בעתיד יעשה שימוש באמצעות המכשיר גם במקצועות תנ”ך ועברית.

 

ביום חמישי האחרון נבחנו בתיכון “עמק החולה” 300 תלמידי כיתות י”א-י”ב בבגרות באנגלית. בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון (מועצה שרוב תלמידיה לומדים בתיכון עמק החולה) יצא בהודעה משמחת לתלמידים ולהוריהם: “אנו במועצה האזורית מודעים היטב למאמץ הרב הנדרש מהמשפחה בכללותה בתקופת הבגרויות, ומן הלחץ הגדול בו התלמידים שוהים.

 

הפיזור הגיאוגרפי הגדול של המועצה והשעות הלא רגילות של המבחנים, מעמידים את המשפחות והתלמידים בצורך מציאת פתרון תחבורתי ובלחץ חיצוני נוסף על הנושא הלימודי בפרט.

 

אנו נערכים לסייע ולהקל ככל שניתן על הלחץ הסביבתי והתקבלה אצלנו החלטה לסייע לשנע את התלמידים לבתי הספר, בבגרויות שהן לא בשעות הרגילות של בית הספר. אנו פועלים יד ביד עם הנהלת בתי הספר.

הסעות אלו, כידוע, לא ממומנות על ידי משרד החינוך, אך המועצה תיקח את זה על עצמה ובאהבה רבה. לא נשאר אלא לאחל הצלחה לכל תלמידי אצבע הגליל.”

 

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, אמר בפתח תקופת הבגרויות כי הוא מאחל הצלחה במבחנים לכל תלמיד ותלמידה. “אנחנו מחנכים להישגיות ושואפים שתלמידינו ישיגו ציונים טובים, אך לא פחות מכך, חשוב לנו תהליך הלימוד והיותם של בני הנוער מקיבוצי המועצה מעורבים חברתית, תורמים ואכפתיים האחד לשני, וכלפי החברה כולה”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn