עורך דין עמי זנטי ינהל את לשכת הקשר ביחד עם עורך דין זיאב אבו סאלח. עו”ד זנטי הוא בנו של העו”ד הראשון בקרית שמונה. הטקס נערך במעמד ראש לשכת עורכי הדין עו”ד אבי חימי ויו”ר מחוז הצפון בלשכה עו”ד מוחמד נעאמנה אשר ציינו את הצעדים לצמצום הפער בין הפריפריה למרכז.

 

צילום: מונה אבו שאחדה.

ביום רביעי האחרון נערך טקס השקה ללשכת קשר של לשכת עורכי הדין. הטקס נערך בנוכחות כ- 40 עורכות ועורכי דין מהמחוז. טקס חנוכת הלשכה החדשה התקיים בבית החייל בקריית שמונה. בטקס השתתפו יו”ר לשכת עורכי הדין בישראל, עו”ד אבי חימי, יו”ר מחוז הצפון בלשכה, עו”ד מוחמד נעאמנה, סגן נשיא בתיהמ”ש במחוז צפון, כבוד השופט מורן מרגלית,שופט ביהמ”ש לענייני משפחה בקרית שמונה, כבוד השופט רן ארנון, ראש ההוצל”פ קרית שמונה, כבוד הרשמת מליכה עווידה עזאם, וראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן. מי שיעמדו בראש לשכת קרית שמונה הם עו”ד עמי זנטי ועו״ד זיאד אבו סאלח, שבמהלך הטקס קיבלו מיו”ר המחוז עו”ד נעאמנה את כתבי המינוי. יו”ר הלשכה עו”ד אבי חימי ביקש לסיים את דבריו במחווה לעו”ד מאיר זנטי, שאביו הוא העו”ד הראשון של קרית שמונה. שניהם עמדו ביחד מול הקהל, חלקו חוויות מהעבר המשותף והדביקו את הנוכחים בהתרגשותם. יו”ר הלשכה העניק לעו”ד זנטי מגן הוקרה על פעילותו הענפה ורבת השנים במסגרת הלשכה.

 

צילום: מונה אבו שאחדה.

יו”ר הלשכה הארצית עורך הדין אבי חימי לא הסתיר את התרגשותו מהמעמד, בהיותו יליד קריית שמונה. בתחילת דבריו סקר את פעילות הלשכה מאז נבחר לתפקיד, לרבות התגייסותה למען שחרורה של נעמה יששכר מהמאסר ברוסיה, באמצעות המחלקה הבינלאומית בלשכה. בהמשך, דיבר עו”ד חימי על המצב הפוליטי והמשפטי בישראל, “אמון הציבור בבתי המשפט ובמערכת אכיפת החוק ירד. הנתונים מאוד מדאיגים. שלטון החוק איננו שאלה של ימין או שמאל, אלא של דמוקרטיה”. יו”ר הלשכה הארצית הוסיף ואמר: “איננו רשאים לקחת את הלשכה לכיוונים פוליטיים, אבל קולנו חייב להישמע.”, “אנחנו השגרירים של מערכת המשפט”.

 

צילום: מונה אבו שאחדה.

כבוד השופט מורן מרגלית, סגן נשיא בתיהמ”ש במחוז צפון, דיבר על מערכת יחסי העבודה המיוחדת, השוררת בין עורכי הדין לבין מערכת בתי המשפט בצפון: “יש כאן סוג אחר של עולם משפט. המקצועיות והאנושיות מנצחות פה“.

יו”ר מחוז הצפון בלשכה, עו”ד מוחמד נעאמנה, צין כאמור את מחויבותו להנגשת הלשכה אל כל עורכי הדין, כך שהשירותים שניתנים לעו”דים בתל אביב, למשל, יהיו זהים לאלו הניתנים לעו”דים בערים הכי מרוחקות. במעמד השקת לשכת הקשר קרית שמונה, הזמין עו”ד נעאמנה את כל עורכות הדין ועורכי הדין להשתמש בשירותי הלשכה שכעת קרובים אליהם יותר. יש לציין, כי הלשכה בקרית שמונה מצטרפת ללשכת הקשר שפועלות כבר בראש פינה, טבריה ומג’אר. בקרוב ייפתחו שתיים נוספות בבית שאן וברמת ישי.

“הבטחנו שמיד לאחר הבחירות נתחיל במימוש המצע, שכלל הנגשת שירותי לשכת עורכי הדין לכל רחבי וחברי המחוז. אני שמח שהצלחנו לעמוד בהבטחתנו”. כך, פתח יו”ר ועד מחוז הצפון בלשכת עורכי הדין, עו”ד מוחמד נעאמנה, את דברי הברכה שלו בטקס השקת לשכת הקשר בקרית שמונה.

עו”ד עמי זנטי , מנהל לשכת קשר של לשכת עורכי הדין, “אני שמח וגאה, שנפלה בחיקי הזכות והכבוד, לקבל את המינוי, לרכז ולעמוד בראש לשכת הקשר בקריית שמונה. יחד עם שותפי, עו”ד זיאד אבו סאלח. הקמת לשכות הקשר בכלל, ובקריית שמונה בפרט, הנה יוזמה מבורכת, שתואמת את חזונו של ראש הלשכה, עו”ד אבי חימי, לחיבור הפריפריה למרכז, ואיחוד הלשכה לגוף אחוד ומאוחד, הנותן שירות מיטבי לכל החברים, בכל רחבי הארץ. הקמת לשכות הקשר, ובפרט במחוז צפון שהנו בעל פריסה גיאוגרפית רחבה הנה פועל יוצא של החזון הזה. אני מודה גם ליו”ר הלשכה בצפון עו”ד מוחמד נעאמנה, על הדגש שנתן לנושא, ועובדה שתוך זמן קצר, לאחר בחירתו, כבר הוקמו 3 לשכות קשר, כשעוד לשכות מתוכננות, בערים מרכזיות נוספות, במחוז. הציפייה היא, שלשכות הקשר, יתנו בראש ובראשונה, מענה מקצועי מהיר ויעיל, לדרישות עורכי הדין להשתלמויות מקצועיות, ופעולות אחרות, כמו גם, יאתרו ויציפו כלפי מעלה בעיות או קשיים שמתמודדים איתם עורכי הדין במקום. מטרה נוספת, של לשכות הקשר, היא הידוק ויצירת תיאום רחב ככל שאפשר, עם המוסדות המשפטיים והמקצועיים, מולם עובד ציבור עורכי הדין, באופן שוטף, ואני שמח שכב’ השופט מרגלית, וכבוד הרשמת  מליכה, יחד עם נציגי המזכירויות, בעצם הגעתם לכאן, מביעים את החשיבות של הקמת לשכת הקשר, וכולי תקווה שעורכי הדין מחד, וגופים חשובים אלו, מאידך, ידעו להעלות, באופן הדדי ומכובד, את הערותיהם ו/או ביקורתם, לטובת עבודה משותפת ויעילה, ובכדי שכולנו נוכל לתת שירות טוב יותר לציבור.״

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn