צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

לאחרונה החל שיתוף פעולה של החברה לחקלאות של מועצה אזורית הגליל העליון, קק”ל, וחברת  הרחפנים Sky Sapience,ל עודד את העגורים להמשיך בנדידתם באמצעות רחפנים.

אלפי עגורים עוברים דרך ישראל בכל שנה, כחלק מנדידתם מאירופה לאפריקה. מספר העגורים המגיעים בנדידתם לעמק החולה עלה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, עם 60,000 פרטים אשר גורם לנזקים כבדים לחקלאות, לכן יש “לעודד” את העגורים להמשיך בנדידתם ויש לעשות זאת עד אמצע דצמבר, הואיל ובתקופה זו אינסטינקט הנדידה שלהם חולף, והפרטים שנשארים בעמק עד תקופה זו, יישארו כבר לכל משך החורף ויגרמו כאמור לנזקים משמעותיים.

“אנחנו כל הזמן מחפשים אמצעים טכנולוגיים להתמודדות עם העגורים, לייעל את העבודה, לחסוך במשאבים ולהפחית רעשים לתושבי האזור”, מספר עופר ברנע, מנכ”ל החברה לחקלאות של הגליל העליון, ומוסיף כי “כך הגענו לשיתוף פעולה מעניין עם קק”ל וחברת  הרחפנים Sky Sapience, אשר יודעת לצלם ולצפור ובאופן תיאורטי לגרש את העגורים. אני אומר “באופן תיאורטי”, כי בפועל ההצלחה שלהם הייתה חלקית ביותר, בלשון המעטה. למרות זאת, נמשיך לפעול במלוא המרץ על מנת לאתר דרכים יצירתיות ויעילות לעידוד הנדידה, כך שגם נוכל ליהנות מצפייה בעופות המרשימים הללו וגם נמנע נזקים לשטחים החקלאיים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn