כתבה מאת דנה אלימלך.

ביום חמישי שעבר התקיים דיון בבית הדין לעבודה בנצרת בעניינה של עובדת עירייה שתבעה את עיריית קריית שמונה על כך ששכר על עבודה שביצעה לא שולם. אין מחלוקת כי העובדת ביצעה את עבודתה.

העובדת טוענת בתביעתה כי השינוי בשעות החל עוד בחודש ספטמבר שנת 2018, עת החלה לעבוד בעבודה נוספת. לטענתה נאמר לה בעירייה כי על עבודתה הנוספת תקבל תשלום נוסף של שעה ביום בבוקר ושעה נוספת בערב. מנהלת הון אנושי, הגב’ אופירה ציטרון – מלכה,  אישרה בכתב בתאריך 19.10.1 כי העובדת תקבל תוספת תשלום על עבודתה הנוספת, תשלום של שעתיים נוספות. עוד טוענת העובדת כי כשהחלה לעבוד בעבודה נוספת נאמר לה למלא דו”ח בנפרד על שעות העבודה הקבועה, ועל העבודה הנוספת.

מהתביעה עולה כי לאחר מספר חודשים שהעובדת שמה לב כי לא שולםלה שכר עבור שעות העבודה הנוספות כשפנתה למנהלת משאבי אנוש בעירייה ציינה האחרונה שאין אפשרות לשלם עבור השעות הנוספות כיווןשזו חריגה באחוזי המשרה הקבועים. עם חילופי השלטון בעיר פנתה העובדת למנכ”ל העירייה יורם ביטון, בבקשה לקבל את שכרה.

בחודש מרץ השנה שוב פנתה העובדת אל מנכ”ל העירייה על מנת לפתור את הבעיה שנוצרה ולנסות לקבל את שכרה. מהדיון עולה כי מנכ”ל העירייה הוציא מכתב ובו נטען כי העובדת לא תקבל את שעות העבודה הנוספות, כי ויש לה את האפשרות להפסיק את העבודה הנוספת. העובדת טענה כי היא מרגישה שמתנכלים אליה באמצעות השכר אך המשיכה לעשות את עבודתה הנוספת גם ללא אישור השכר ממנכ”ל העירייה ביטון,כיוון שהרגישה אחריות כלפי עבודתה שנוגעת בעניינים רגישים. לאחר שבוע מהמכתב הראשון שנשלח קיבלה מכתב נוסף ובו היא דרישה לדווח שעות כניסה ויציאה באמצעות אפליקציה בטלפון. לטענתה הציגה למנכ”ל העירייה מכתב עם אישור השעות, אך המכתב נדחה על ידו כיוון שלטענתו, על המכתב לא היו חתום מורשי החתימה החדשים ולכן המכתב לא תקף באופן חוקי, ובשל כך לטענתו הוא אינו מתייחס למכתב.

העירייה בתגובתה באמצעות עו”ד אריאל בר יוסף היועץ המשפטי של העירייה טענה כי לעירייה יש מורשה חתימה וכי כאשר המנכ”ל נכנס לתפקידו בינואר 2019 הוא זימן את כל העובדים והבהיר כי כל התחייבות צריכה להיות על ידי מורשה חתימה. לשאלת השופט האם מנכ”ל העירייה התכוון באותה שיחה עם העובדים להתחייבויות מעתה ואילך או להתחייבויות שהעירייה כבר נשאה בהן בפועל. עו”ד בר יוסף טען כי מנכ”ל העיריה יורם ביטון הודיע כי לא יכובדו התחייבויות שאינן מאושרות על יד מורשי החתימה, הוא אמר במפורש “גם אם אני אומר לכם לעשות משהו אל תעשו אותו,  אלא אם כן קיבלתם אישור ממורשה חתימה“. טען עו”ד בר יוסף.

בהסכם פשרה הסכימה העירייה לשלם לעובדת את מלוא שכרה והעירייה תשלם לה על השעות הנוספות שעבדה סך של 4500 ₪ מבלי להודות בדבר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn